Welke (moederbord) merk heeft een goede klantenservice?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dooder39
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:57
Ik ben van plan een nieuwe moederbord te kopen, alleen heb ik nog geen idee welke. Ik heb nog geen specifiek eisen aan het moederbord zelf. Maar welke merken oké zijn, vooral de klantenservice, is mijn grote probleem.

Met mijn huidige Gigabyte moederbord heb ik erg onprettige ervaringen gehad met hun klantenservice. Ze reageerden heel traag, letterlijk één berichtje per week. En dan vaak stelden ze vragen die ik al beantwoord had in mijn originele bericht of eerdere respons. Na een hele langzame berichtenwisseling gaf ik het op met ze en nam ik contact op met de winkel waar ik de moederbord van gekocht had (achteraf gezien had ik dat misschien meteen moeten doen).

Ik wil graag ervaringen zoals dit in de toekomst verkomen. Defecten enzo kunnen nou eenmaal gebeuren, dus het zou fijn zijn dat als het gebeurt (ik hoop van niet) dat ik dan ten minste bij een klantenservice terecht kan die niet zo onplezant is.

Dus mijn vraag aan de mensen hier die ooit contact moesten opnemen met klantenservice voor een moederbord probleem: Welke merk was dat, en hoe was je ervaring? Alvast bedankt voor de reacties.

Ps. Excuus als dit niet de juiste plek is om mijn vraag te stellen.

Back to sticks, back to stones. Cause words broke our bones. And now we're right back to the same old habits. Too bad we almost had it.

Beste antwoord (via dooder39 op 22-11-2024 12:35)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:34
Mijn persoonlijke ervaring is dat dit vaak heel erg afhankelijk is van wat het voor een probleem is én door wie je specifiek geholpen wordt.

Over het algemeen staan bijvoorbeeld de support van Asus en Gigabyte zover ik weet als vrij goed bekend... maar jij hebt een slechte ervaring met Gigabyte. Andersom heeft bijvoorbeeld MSI de laatste jaren een niet al te beste reputatie opgebouwd waarvan vanuit de hele tech-wereld veel commentaar op is tot aan boycot van het merk toe... maar mijn persoonlijke ervaring met MSI is juist wel weer goed.

Kortom... ik durf er niet direct iets over te zeggen, er zijn meerdere factoren die de ervaring met een klantenservice prettig of juist niet kunnen maken... die kunnen bij jou als klant liggen als bij de fabrikant ;)

Overigens, defecten aan producten waar nog garantie op zit moet je in principe altijd met de winkel afhandelen waar mogelijk. Maar goed, exact dezelfde redenatie als hierboven... ik ken webshops met een goede reputatie die anderen vervloeken en andersom. :)

[ Voor 18% gewijzigd door MicGlou op 21-11-2024 17:23 ]

Alle reacties

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:34
Heel heel lang geleden had ik m'n moederbord gesloopt met een bios update. Ik heb toen Asus een bericht gestuurd en 2 dagen later lag er een eprommetje (chippie) en kon ik de oude bios chip uit m'n moederbord peuteren en de nieuwe erin doen. Toen werkte het weer. Maar ja, dat is zeker 15 jaar geleden... Verder heb ik niet zo snel contact met een moederbord fabrikant. Ik hou aan dat de fabrikanten die over het algemeen wat lager in prijs zitten dat je een grotere kans hebt dat dergelijke hulpdiensten ook minder goed geregeld zijn. En Gigabyte valt wat mij betreft zeker in die categorie. Maar dat is helaas geen garantie dat bij een duurder merk dat het dan wel goed geregeld is. Qua performance is er bij moederborden over het algemeen weinig te winnen tussen de verschillende fabrikanten, De hoeveelheid aansluitingen en dergelijke kan je goed vergelijken op een (tweakers)site maar over de helpdesk is er niks te vinden. (vandaar ook jouw vraag)

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-05 22:32
Ik koop mijn spullen altijd bij de winkel waar ik de beste ervaringen heb.
Zij hebben altijd de beste connecties bij de fabrikanten.

Asus RTX 4090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:34
Mijn persoonlijke ervaring is dat dit vaak heel erg afhankelijk is van wat het voor een probleem is én door wie je specifiek geholpen wordt.

Over het algemeen staan bijvoorbeeld de support van Asus en Gigabyte zover ik weet als vrij goed bekend... maar jij hebt een slechte ervaring met Gigabyte. Andersom heeft bijvoorbeeld MSI de laatste jaren een niet al te beste reputatie opgebouwd waarvan vanuit de hele tech-wereld veel commentaar op is tot aan boycot van het merk toe... maar mijn persoonlijke ervaring met MSI is juist wel weer goed.

Kortom... ik durf er niet direct iets over te zeggen, er zijn meerdere factoren die de ervaring met een klantenservice prettig of juist niet kunnen maken... die kunnen bij jou als klant liggen als bij de fabrikant ;)

Overigens, defecten aan producten waar nog garantie op zit moet je in principe altijd met de winkel afhandelen waar mogelijk. Maar goed, exact dezelfde redenatie als hierboven... ik ken webshops met een goede reputatie die anderen vervloeken en andersom. :)

[ Voor 18% gewijzigd door MicGlou op 21-11-2024 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-05 22:13

heuveltje

KoelkastFilosoof

Keuze is aan jouw natuurlijk. Maar in 30 jaar pc bouwen, en minstens evenveel moederborden te hebben gekocht. heb ik nog nooit contact gezocht met de support van de fabrikant zelf. de 2 of 3 RMA's die ik heb gehad zijn nog altijd door de winkel zelf afgehandeld.

Dus ik zou me er niet teveel op blindstaren.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
dooder39 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:56:
Ik ben van plan een nieuwe moederbord te kopen, alleen heb ik nog geen idee welke. Ik heb nog geen specifiek eisen aan het moederbord zelf. Maar welke merken oké zijn, vooral de klantenservice, is mijn grote probleem.

Met mijn huidige Gigabyte moederbord heb ik erg onprettige ervaringen gehad met hun klantenservice. Ze reageerden heel traag, letterlijk één berichtje per week. En dan vaak stelden ze vragen die ik al beantwoord had in mijn originele bericht of eerdere respons. Na een hele langzame berichtenwisseling gaf ik het op met ze en nam ik contact op met de winkel waar ik de moederbord van gekocht had (achteraf gezien had ik dat misschien meteen moeten doen).

Ik wil graag ervaringen zoals dit in de toekomst verkomen. Defecten enzo kunnen nou eenmaal gebeuren, dus het zou fijn zijn dat als het gebeurt (ik hoop van niet) dat ik dan ten minste bij een klantenservice terecht kan die niet zo onplezant is.

Dus mijn vraag aan de mensen hier die ooit contact moesten opnemen met klantenservice voor een moederbord probleem: Welke merk was dat, en hoe was je ervaring? Alvast bedankt voor de reacties.

Ps. Excuus als dit niet de juiste plek is om mijn vraag te stellen.
De winkel is sowieso je aanspreekpunt voor dit soort zaken; formeel heeft de fabrikant niets met je te maken.

Dus zoals gezegd: kijk vooral naar de winkel waar je hem komt
Pagina: 1