Localiseren GPS tracker in voertuig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tweakn00b
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-05 19:51
Ik vermoed dat bij de verkoop van mijn bestelbus een GPS tracker is geïnstalleerd. Nu heb ik zo'n apparaat gekocht op de Ali dat signalen detecteert. Maar uiteraard geeft een hoop false-positives. Wat zou een efficiente aanpak om dit geval eruit te krijgen. Het betreft een voertuig Fiat Ducato 2019.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn zoektocht 8)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:40
Alle panelen eruit halen en zoeken

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Draadboom controleren
Kijken of er draden ergens zitten waar ze niet horen.
Denk onder en rond de stuurkolom.

Maar dat is alleen als het een ingebouwde tracker is.

Als het een airtag is kan hij letterlijk overal zitten.
Is het een model met een magneet, dan op staal in een ruimte achter een paneel.

Maar waarom denk je dat er een tracker in zit?
En wat had de verkoper te zeggen op basis van jou vermoeden.

[ Voor 7% gewijzigd door jack zomer op 21-11-2024 15:10 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21:33
Waarom bel je de verkoper niet?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:52
Als het een bedrijfswagen is/geweest, dan zou er een knopje moeten zitten om te schakelen tussen werk en prive. Maar goed, dat zal niet voor alle gevallen zo zijn.

Ik vraag me ook af waarom je het vermoeden hebt dat dit zo is?

Over de opmerking van een airtag, die kun je ook op Android tracken met de app van Apple zelf zodra deze langdurig niet in het zicht van de eigenaar is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
De verkoper heeft hem er in gezet om hem later op te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:33

Pazo

Mroaw?

tweakn00b schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:35:
Zodat ie 'm 'terug kan stelen'? :?

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
tweakn00b schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:35:
denk je? weet je zeker?
Dat heeft hij je verteld?
Dat hebben andere je verteld?

de opsporing blijft het zelfde.
airtag kan je vinden door je telefoon gewoon bij je te hebben met de correcte app.
gps onder de auto, door te kijken op een brug.
ingebouwde gps door draden te volgen.
Wat je ook nog kan proberen is de accu los halen, soms wil de unit wel eens gaan piepen bij stroom verlies en overgang op accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-06 20:22
Een gps unit ontvangt toch alleen maar, die stuurt toch geen signalen uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:22
Waar heb je de auto gekocht? Als het een officiële verkoper is zal die niet zo gek zijn om betaalde autos terug te halen.
Dat kan hem veel meer gedonder opleveren dan dat die auto waard is.

Ik denk dan eerder aan een gestolen auto die geheeld is en dat je nu de oorspronkelijke eigenaar bedoelt... En die heeft daar alle recht toe. Dan zou alle hulp die we hier geven in strijd met de regels EN WETGEVING zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:00

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

leecher schreef op zondag 24 november 2024 @ 09:08:
Een gps unit ontvangt toch alleen maar, die stuurt toch geen signalen uit?
Die kan via het mobiele net GPS locaties doorzenden.

Een simpele pet finder kan je ook zelf inbouwen om een eventuele diefstal in kaart te brengen.

[ Voor 16% gewijzigd door memphis op 24-11-2024 11:52 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

tweakn00b schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:56:
Ik vermoed dat bij de verkoop van mijn bestelbus een GPS tracker is geïnstalleerd. Nu heb ik zo'n apparaat gekocht op de Ali dat signalen detecteert. Maar uiteraard geeft een hoop false-positives. Wat zou een efficiente aanpak om dit geval eruit te krijgen. Het betreft een voertuig Fiat Ducato 2019.

Ga eens bij een willekeurige andere auto staan met je ali-express wichelroede.

Krijg je daar ook detecties mee? Sowieso, werkt je ontvanger wel voor de frequentie waarop jii denkt dat jouw tracker werkt?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:00

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Probleem is dat zo'n GPS locator niet continu signaal hoeft uit te zenden. 1 datalijntje per 5 minuten kan voldoende zijn.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
99ruud99 schreef op zondag 24 november 2024 @ 09:47:
Waar heb je de auto gekocht? Als het een officiële verkoper is zal die niet zo gek zijn om betaalde autos terug te halen.
Dat kan hem veel meer gedonder opleveren dan dat die auto waard is.

Ik denk dan eerder aan een gestolen auto die geheeld is en dat je nu de oorspronkelijke eigenaar bedoelt... En die heeft daar alle recht toe. Dan zou alle hulp die we hier geven in strijd met de regels EN WETGEVING zijn.
Serieus? Denk je nou echt dat ik niet eerst hebt gecheck op diefstal, apk, en 101 mankement alvorens de aankoop? Serieus!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
tweakn00b schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:25:
[...]

Serieus? Denk je nou echt dat ik niet eerst hebt gecheck op diefstal, apk, en 101 mankement alvorens de aankoop? Serieus!??
misschien zou het helpen als je eens antwoord kan geven op de vragen?

bv
denk je? weet je zeker?
Dat heeft hij je verteld?
Dat hebben andere je verteld?
Waarom denk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 21:44
[...]

Maar je vermoed dus dat iemand kwaad in de zin heeft en toch vond je het niet bezwaarlijk van die persoon een bus te kopen? Je hebt er vast een goed verhaal bij, maar het helpt dan wel als je iets meer toelichting geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-06 13:11
tweakn00b schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:56:

Ik weet niet hoe technisch je bent?
Die "dingen" zitten om een reden verstopt.
Je kan beginnen met de kabelboom van af de accu, dat "ding" zal een opeen of andere manier verzorgd worden van stroom. Daarom zou het in de buurt van de kabelboom moeten zitten is mijn gedachte.
Probeer een reparatie handboek voor de monteur van de auto te vinden en ga draden vergelijken wat hoort er te zitten en wat wijkt er af.

Ze zijn lastig te vinden behalve als ze te veel stroom verbruiken dan is het makkelijker om ze te vinden.
Bv dat een accu waarschuwt of handmatige check plaats vindt dat deze leger is na een dag staan dan verwacht. De accu los halen zou ik niet doen omdat je soms tools nodig hebt voor een reset die alleen een monteur heeft.

Appel trackers zijn wat makkelijker te vinden, rij ergens heen waar weinig auto's zijn en vraag of er een device is. dan kan het zoeken het zoeken beginnen.

Kijk bv na krassen op schroefjes deze kunnen heel klein zijn daarom eerst kijken en dan pas los schroeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

[...]

Rustaaaaagh.
Mensen zijn bereid je te helpen, maar als het op op zo'n manier moet houdt 't een keer op ;)
Jij vraagt ons om hulp, wees dan zelf ook behulpzaam.
Je vraag is sowieso al wat dubieus, want je verdenkt blijkbaar de verkoper van het plaatsen van een tracker. Maar waarom doe je er dan zaken mee als je hem daar van verdenkt?

Het detecteren is lastig, want zoals hierboven aangegeven, hoeft een tracker maar heel soms verbinding te maken met het netwerk. Dat gaat je aliexpress detector niet vinden. En tegen de tijd dat hij wel een signaal pakt, verdwijnt het weer nog voor je het goed en wel hebt kunnen peilen.

Zoeken is de enige optie voor nu. Check bekabeling, zekeringkast etc. Misschien kun je een warmtebeeldcamera lenen?
Maar misschien kun je beter eens beginnen met tracker detect oid om te kijken of er geen Apple/Samsung/Google tracker verstopt zit. Dat is namelijk een veel goedkopere en meer laagdrempelige manier om een voertuig te volgen.
Pagina: 1