Annuleren van Amazon Prime abonnement in twee landen

Pagina: 1
Acties:

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Deze zomer had ik een Amazon Prime abonnement uitgeprobeerd voor video. Voor het einde van de maand heb ik dit al opgezegd. Ondertussen wilde ik ook een product bestellen en dacht mijn Amazon prime account te gebruiken voor snel verzenden.
Ik herinner me dat het aanmaken ging via mijn Apple TV/iPhone en het bestellen via de PC. Vermoedelijk heb ik twee keer ingelogd op verschillende sites van Amazon (amazon.com op de iphone, amazon.com.be op de PC). Ik had niet door dat ik twee verschillende Prime abonnementen heb gemaakt. Eentje is dus netjes afgezegd (de .com.be versie) maar de andere liep nog stilzwijgend door. Ik heb ondertussen twee maanden abonnement betaald en kom er nu achter. Meteen geannuleerd, maar ik vraag me af: mag dit zomaar? Ik vind dit misleiding. Enige kans dat ik mijn twee maanden van 15 USD terug kan claimen?

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:32

ManiacsHouse

Scheisse!

Geen idee of het mag. Maar ik liep tegen een raar soortgelijk iets aan. Iets besteld in bij Amazon Frankrijk. Daar krijg je bij afrekenen een melding of je misschien alsjeblieft niet toch Prime wilt. Andere kun je niet afrekenen (in eerste instantie) klik vervolgens op annuleren en kon daarna wel gewoon afrekenen 8)7
(Overigens rekenen ze in Frankrijk maar ook Duitsland gewoon verzendkostenn naar NL al heb je Prime)
Niks aan het handje. Tot er de week erop er ineens €6,99 werd afgeschreven door Amazon France. Ik kijken bij Amazon France. En ja hoor Prime staat aan. Hele vreemde bedoeling. Opgezegd (terwijl ik niet had aangevraagd) en incasso gestorneerd.

Geen idee wat ze flikken of dat ze ergens soort van verborgen je toestemming voor Prime aftroggelen. Want dat mag niet lijkt mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ManiacsHouse schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:21:
maar ook Duitsland gewoon verzendkostenn naar NL al heb je Prime
Even ter aanvulling, da's dus niet waar.

Ik heb een Duits Prime abo, en ik krijg nog steeds (vrijwel) alle Prime producten gratis geleverd naar de Nederlandse polder waar ik woon. :+

Mooie Plaatjes   

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
ehtweak schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:45:
[...]

Ik heb een Duits Prime abo, en ik krijg nog steeds (vrijwel) alle Prime producten gratis geleverd naar de Nederlandse polder waar ik woon. :+
Dan heb je een heel oud lopend Prime abonnement.
Bij een nieuwe heb je geen gratis verzending.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Op basis waarvan wil je die 2x 15 USD terugclaimen, misleiding?

Amazon is vrij transparant over in welke regio je je bevindt, dat staat op meerdere plekken vermeld als je gaat inloggen e.d. Daarnaast heb je twee keer expliciet aangegeven dat je een Prime abonnement wilde afsluiten.
Ik acht de kans klein dat je je geld terug kunt vorderen, maar misschien dat ze het uit coulance doen?

• Mini-me
  • Niet online
Oon schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:11:
Op basis waarvan wil je die 2x 15 USD terugclaimen, misleiding?

Amazon is vrij transparant over in welke regio je je bevindt, dat staat op meerdere plekken vermeld als je gaat inloggen e.d. Daarnaast heb je twee keer expliciet aangegeven dat je een Prime abonnement wilde afsluiten.
Ik acht de kans klein dat je je geld terug kunt vorderen, maar misschien dat ze het uit coulance doen?
Misleiding lijkt me de beste optie ja. Inderdaad, Amazon wijst je duidelijk op de locatie vanwaar je inlogt. Maar ze wijzen niet op het feit dat het aparte organisaties zijn met aparte abonnementen die ze voor de duidelijkheid exact dezelfde naam geven.
Inderdaad, ik had bij het doorwandelen van de tweede registratie moet bedenken dat er iets niet klopte. Maar in de accountinformatie vond ik nergens informatie over Prime (logisch, want ik keek in de verkeerde Amazon winkel). Dat de prijzen verschillend waren, wijtte ik aan de verschillende services. Immers, ik meldde mij op de Apple TV aan bij “Amazon Prime TV” wat klonk als een extra service losstaand van “Amazon Prime”.

Misleiding is voor mij toch wel een duidelijke samenvatting…

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:32

ManiacsHouse

Scheisse!

ehtweak schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:45:
[...]

Mijn Prime DE was overgezet naar NL. Zonder vraag of wat dan ook. Eenmaal bestellen op DE wederom de vraag of ik daar Prime wil. Kon ik gewoon weer afsluiten. Maar dus geen gratis verzending meer. Nu is het vaak nog steeds de moeite waard om in DE te bestellen ondanks verzendkosten.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ManiacsHouse schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:01:
[...]

Mijn Prime DE was overgezet naar NL. Zonder vraag of wat dan ook.
Over dat 'akkefietje' is destijds zowat een heel topic volgeschreven :X

Het beruchte 6140 incident. :-(
ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"

Mooie Plaatjes   

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Mini-me schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:36:
Deze zomer had ik een Amazon Prime abonnement uitgeprobeerd voor video. Voor het einde van de maand heb ik dit al opgezegd. Ondertussen wilde ik ook een product bestellen en dacht mijn Amazon prime account te gebruiken voor snel verzenden.
Ik herinner me dat het aanmaken ging via mijn Apple TV/iPhone en het bestellen via de PC. Vermoedelijk heb ik twee keer ingelogd op verschillende sites van Amazon (amazon.com op de iphone, amazon.com.be op de PC). Ik had niet door dat ik twee verschillende Prime abonnementen heb gemaakt. Eentje is dus netjes afgezegd (de .com.be versie) maar de andere liep nog stilzwijgend door. Ik heb ondertussen twee maanden abonnement betaald en kom er nu achter. Meteen geannuleerd, maar ik vraag me af: mag dit zomaar? Ik vind dit misleiding. Enige kans dat ik mijn twee maanden van 15 USD terug kan claimen?
Ik snap je verhaal niet helemaal.

Je had Prime bij Amazon.com. Dat had je opgezegd. En toen wilde je nog iets bestellen met prime.

Blijkbaar via amazon.fr. En dacht je toen niet dat het raar was toen je je nog een keer voor prime moest aanmelden? Je had toch nog prime?

Anders gezegd:

Prime -> afgemeld -> weer prime -> niet afgemeld

Los van de site had je toch kunnen bedenken: 2 maal aangemeld voor prime dan moet ik me ook 2 x afmelden?

• Mini-me
  • Niet online
jeroenkb schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:07:
[...]

Ik snap je verhaal niet helemaal.

Je had Prime bij Amazon.com. Dat had je opgezegd. En toen wilde je nog iets bestellen met prime.

Blijkbaar via amazon.fr. En dacht je toen niet dat het raar was toen je je nog een keer voor prime moest aanmelden? Je had toch nog prime?

Anders gezegd:

Prime -> afgemeld -> weer prime -> niet afgemeld

Los van de site had je toch kunnen bedenken: 2 maal aangemeld voor prime dan moet ik me ook 2 x afmelden?
Sorry, klok en klepel ;-)

2 maal aangemeld op verschillende apparaten. Na de eerste aanmelding op het eerste apparaat werkte Amazon Prime TV nog niet en nam ik aan dat de registratie fout was gegaan. Dus, tweede poging gedaan op een ander apparaat. Daar werd ik, zonder het door te hebben, naar een ander domein, dus andere Amazon winkel gestuurd. En inderdaad, daar was Prime niet geactiveerd dus ik heb het opnieuw gedaan. Met als gevolg twee abonnementen terwijl ik alleen van de tweede op de hoogte was.
Alle communicatie van Amazon rondom opzeggen ging ook dubbel, maar ik heb nooit herkend dat het om aparte websites gaat en dus aparte abonnementen. Dat deel vind ik de grote misleiding.
Ik ga proberen dit aan te kaarten bij Amazon. Tot nu toe nog weinig goede ervaring met hun klantenservice (die heeeeel goed verstopt is achter veel doorklikken) maar wie weet gaat het iets opleveren..

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Mini-me schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:08:
[...]

Sorry, klok en klepel ;-)

2 maal aangemeld op verschillende apparaten. Na de eerste aanmelding op het eerste apparaat werkte Amazon Prime TV nog niet en nam ik aan dat de registratie fout was gegaan. Dus, tweede poging gedaan op een ander apparaat. Daar werd ik, zonder het door te hebben, naar een ander domein, dus andere Amazon winkel gestuurd. En inderdaad, daar was Prime niet geactiveerd dus ik heb het opnieuw gedaan. Met als gevolg twee abonnementen terwijl ik alleen van de tweede op de hoogte was.
Alle communicatie van Amazon rondom opzeggen ging ook dubbel, maar ik heb nooit herkend dat het om aparte websites gaat en dus aparte abonnementen. Dat deel vind ik de grote misleiding.
Ik ga proberen dit aan te kaarten bij Amazon. Tot nu toe nog weinig goede ervaring met hun klantenservice (die heeeeel goed verstopt is achter veel doorklikken) maar wie weet gaat het iets opleveren..
Duidelijk.

Nu vind ik misleiding wel een heel groot woord. Ik geloof niet dat Amazon bewust allemaal landendomeinen heeft gemaakt in de hoop dat mensen daar dan dubbel prime afsluiten, zodat ze 4 euro extra per maand afsluiten.

Ze willen gewoon elk land bedienen met een eigen website in de landstaal etc etc. Niet meer dan dat.

Je hebt vervolgens pech dat dit je overkomen is... Elke minuut die je hier nog aan besteed gaat ten koste van jouw energie en niet die van Amazon..
Pagina: 1