Bluetooth hoofdtelefoon zonder ANC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:02
Voor thuisgebruik zou ik graag een draadloze hoofdtelefoon willen aanschaffen zonder ANC, omdat ik last van mijn oren krijg van ANC. Ik wil beslist draadloos.

Ik weet niet of het verstandig is om een ANC hoofdtelefoon te kopen (Zoals de uitvoering: Sony WH-1000XM4 (Zwart)) en dan altijd de ANC uit te zetten, maar ik las dat je dat niet default kunt doen en ik weet niet of veel van de waarde van deze hoofdtelefoon juist in de ANC zit.

Ik heb wel deze ANC-loze headphones gevonden, waar de bedrade versie in ieder geval goede reviews krijgt: uitvoering: Audio-Technica ATH-M50XBT2 (Zwart), maar de bluetooth variant schijnt wel minder goed geluid te hebben.

Zijn er overduidelijke varianten die ik gemist heb? De pricewatch biedt weinig soelaas.

[ Voor 7% gewijzigd door Belecthor op 21-11-2024 11:09 ]

Beste antwoord (via Belecthor op 21-11-2024 12:12)

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 26-09 13:57
Hier ook de Sony's en krijg soms ook hoofdpijn van ANC (ook op andere modellen).

Als je ANC uit zet, dan blijft het ook gewoon uit. Ook als je de headset uit en weer aan zet, etc.

Hij houdt altijd de laatstgebruikte instelling vast, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Koop gerust een headset met ANC.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 18:17
Tja, ANC begint steeds meer een standaard feature te worden die ook in goedkopere modellen koptelefoons zit.
Dus een echte ANC-loze koptelefoon gaat steeds moeilijker worden, denk ik.
Maar... je kan ANC toch ook gewoon uitzetten?
Ik heb zowel een Sony MX3 als een Fresh n Rebel met ANC.
Voor beide geldt dat als je ANC uitzet, deze ook uitblijft.
Dus ik zie niet zo het probleem.
Kies een fijne koptelefoon, zet ANC uit (als het erop zit) en klaar.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
Hier ook de Sony's en krijg soms ook hoofdpijn van ANC (ook op andere modellen).

Als je ANC uit zet, dan blijft het ook gewoon uit. Ook als je de headset uit en weer aan zet, etc.

Hij houdt altijd de laatstgebruikte instelling vast, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Koop gerust een headset met ANC.

• Belecthor
XelaRetak schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:24:

Top, dank beiden! Is er ook een verschil in geluidskwaliteit tussen ANC uit of aan?

• XelaRetak
Belecthor schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:25:
[...]

Top, dank beiden! Is er ook een verschil in geluidskwaliteit tussen ANC uit of aan?
Zeker. Afhankelijk van de noise die gecancelled wordt, moeten de drivers van de headset een bepaalde frequentie "antigeluid" produceren. Dat gaat ten koste van het produceren van andere geluiden.

Geluidskwaliteit zou in alle gevallen beter moeten zijn met ANC uit. (onderbreking door omgevingsgeluiden daargelaten :+ )

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Belecthor Dit betreft aankoopadvies, dus ik verplaats je topic naar dat subforum toe. Het topic is echter wel heel summier. Je zult de topicstart moeten aanvullen met wat je zelf allemaal gevonden hebt en waarom het onduidelijk blijft waar je voor moet kiezen.

[ Voor 47% gewijzigd door Jorgen op 21-11-2024 12:06 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
Jorgen schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:04:
@Belecthor [mbr]Dit betreft aankoopadvies, dus ik verplaats je topic naar dat subforum toe. Het topic is echter wel heel summier. Je zult de topicstart moeten aanvullen met wat je zelf allemaal gevonden hebt en waarom het onduidelijk blijft waar je voor moet kiezen.[/]
Excuus voor het plaatsen in het verkeerde subforum! Deze mag wel dicht evt, ik ben al goed geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
XelaRetak schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:24:

Ik heb nu de Sony XM4 gekocht, maar als ik ANC uitzet, dan is het geluid echt veel slechter dan wanneer ik ANC aan heb staan. Heb jij dit ook? De EQ is in beide gevallen hetzelfde.
Pagina: 1