Even in members only tags, want je weet maar nooit wie er meeleest 
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 32% gewijzigd door Furion2000 op 21-11-2024 10:50 ]
Technisch gezien moet er toch altijd wel iets op papier staan? Anders kan werkgever achteraf niet meer vragen om terugbetaling.Furion2000 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:41:
Ik zou het bespreken met je nieuwe werkgever dat er mogelijk 2 jaar studiegeld aan je broek hangt en dan nemen ze dit normaal gesproken gewoon over. Althans het is niet gek.
Bij het opzeggen ook gewoon bespreekbaar maken en netjes regelen. Je kunt vernoemen dat je nooit iets getekend hebt en misschien niets verplicht ben dan (zoek dit even uit om zeker te weten, staat meestal in je contract of daarin verwijzingen naar andere documenten), maar onthou ook dat je nooit je bruggen achter je wil verbranden. Managers kunnen over deze kosten soms heel bijzonder gaan doen, maar ze schrijven studiegeld voor een groot deel weg aan hun kosten kant van de balans en dus is het helemaal niet zo bijzonder pijnlijk voor het bedrijf. Dus in zo'n gesprek kun je echt wel wat tegengas geven zo, maar als ze erop staan dus even de afweging maken of jij het ook tot het gaatje wil drijven. Best lastig om dat besef te houden kan ik je vertellen, maar leuke oefening![]()
My two cents; je kunt je vaak niet bedenken wat voor toekomstige scenario's je gaat tegenkomen waardoor het verbranden van bruggen niet slim is
[ Voor 34% gewijzigd door SURFivor op 21-11-2024 14:10 ]
Heb je hier ook een bron voor?t_captain schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:16:
Een amortisatieregeling kent een schriftelijkheidsvereiste. Staat er niets op papier, dan is er geen verplichting tot terugbetalen van (een deel van) de studiekosten.
blup
https://www.rechtopjurist...dingskosten-terugbetalen/superkoex9 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:27:
[...]
Heb je hier ook een bron voor?
Ik zit met een soortgelijke situatie. Ben zeker voornemens om alles netjes af te handelen maar wil wel wat 'bagage' meenemen als ik het gesprek aan ga.
Verder eens met het genoemde: op een nette manier weggaan kan nooit tegen je werken, bruggen verbranden kan je altijd later opbreken op wat voor manier dan ook.
[off topic] Hoe helpt "members only" tegen meelezen? Ik kan het lezen, maar dan kunnen je collega's en manager dat toch ook? Mits ze member zijn natuurlijk maar aangezien ik dat ook gewoon ben kan iedereen dat toch zijn?Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:33:
Even in members only tags, want je weet maar nooit wie er meeleest
***members only***
Niet dus. Het moet in het cao/personeelshandboek staan of een apart contractje.Oon schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:46:
Zonder iets op papier is het jouw woord tegen hun woord, maar dat kan heel makkelijk opgelost worden door dat de werkgever bankafschriften kan overleggen die laten zien dat ze voor jou betaald hebben.
Ik zou het gewoon alsnog op papier laten zetten en meenemen in je onderhandelingen met een nieuwe werkgever, dan weet je zeker dat je geen gedoe krijgt.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq