Twijfel tussen 2 TV's voor gaming + Streaming

Pagina: 1
Acties:

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik ben bezig met een nieuwe woning en zit tussen 2 TV's te twijfelen;

https://www.coolblue.nl/p...amsung-hw-q600c-2023.html

https://www.coolblue.nl/p...amsung-hw-q600c-2023.html

Effectief verschil:

OLED vs Neo QLED
220 euro verschil

Waar ga ik het voor gebruiken?

Gaming (PS5, Xbox Series X)
Streaming (Netflix, DIsney, HBO etc etc) via Chromecast
(Misschien afbeelden van foto's tijdens idle indien mogelijk)

Waar staat de TV?

Woonkamer. Niet naast een raam, maar er zal wel incidenteel zonlicht vallen op het beeld. Mocht dit problematisch zijn doe ik een gordijn dicht. Afstand zal verschillen tussen 3 en 3,5 meter (afhangend van de woning)

Vragen waar ik mee zit. Ik heb op dit moment (inwonend bij ex vrouw) een LG TV die we toen hadden gekocht vanwege HDR10 ondersteuning, maar je raad het al. De verkeerde HDR10 en de PS5 weigert het te zien, ongeacht de HDMI poort. Dat wil ik nu voorkomen.

Wat is in mijn situatie het meest handige?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 10:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Voor aankoopadvies hebben we een apart forum, ik verplaats je vraag.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
dmantione schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:50:
Voor aankoopadvies hebben we een apart forum, ik verplaats je vraag.
mijn excuses! compleet gemist.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
Samsung ondersteunt geen Dolby Vision, als het beoogd gebruik voornamelijk gaming is dan is het gemis minder vergeleken bij films en series.

Imo kun je beter naar de S92C of S93C kijken wanneer je graag een Samsung TV wenst, koop de Q600C los en je komt op het zelfde bedrag uit echter heb je wel een TV met betere beeldkwaliteit.

Je zou ook naar de Q800C of Q800D kunnen kijken, is de meerprijs het zeker waard en tilt de geluidskwaliteit een paar niveaus hoger.