Ik heb sinds een paar dagen het volgende probleem. Wanneer ik de tv aanzet vanuit stand-by heb ik geen geluid op mijn Sonos Arc soundbar. Wel is de tv op gestart, de next mini geeft beeld. Echte rol de Sonos app geeft hij niet aan dat de tv als bron heeft. Ook als ik als bron tv kies geeft hij geen geluid. Wel als ik radio afspeel op dat moment, dus niet via de tv.
Systeem wat ik heb is een LG c4, ziggo next en Sonos arc. De tv is via hdmi aangesloten aan de tv en deze is via de e arc hdmi aangesloten. Next mini is via een kan kabel aangesloten ook aan het netwerk.
Voorheen werkte het probleemloos. Tot een week geleden gaf hij soms geen geluid en dit was op te lossen door te wisselen van tv kanaal. Nu dus niet meer.
Wat ik heb geprobeerd is het volgende.
TV bron kiezen via de Sonos app, geen succes
TV uit en aan, geen succes
Sonos uit en aan, geen succes
Next mini uit en aan, geluid is terug, echter totdat ik de tv weer uitzet en een tijdje later weer aan zet. Steeds rebooten van de next is dus niet echt een oplossing.
Heeft iemand anders een zelfde soort probleem gehad of wellicht een idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Systeem wat ik heb is een LG c4, ziggo next en Sonos arc. De tv is via hdmi aangesloten aan de tv en deze is via de e arc hdmi aangesloten. Next mini is via een kan kabel aangesloten ook aan het netwerk.
Voorheen werkte het probleemloos. Tot een week geleden gaf hij soms geen geluid en dit was op te lossen door te wisselen van tv kanaal. Nu dus niet meer.
Wat ik heb geprobeerd is het volgende.
TV bron kiezen via de Sonos app, geen succes
TV uit en aan, geen succes
Sonos uit en aan, geen succes
Next mini uit en aan, geluid is terug, echter totdat ik de tv weer uitzet en een tijdje later weer aan zet. Steeds rebooten van de next is dus niet echt een oplossing.
Heeft iemand anders een zelfde soort probleem gehad of wellicht een idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Untappd: Louwke80