Dag allemaal,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze pc zal voornamelijk gebruikt worden voor Solidworks. Het gaat om het 3d modelleren en niet renderen of simuleren. Daarnaast de standaard taken zoals office etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximum budget is 1400 euro. De randapparatuur is al aanwezig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
monitor 1080p en muis/toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Single core performance zal in mijn geval belangrijk zijn. Verder is veel geheugen en snelle opslag ook handig
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet al te luidruchtig zou fijn zijn.
Ga je overklokken?
Nooit gedaan, lijkt me het risico niet waard?
Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht advies over het systeem hieronder. verder weet ik niet of de nieuwe intel core ultra 7 beter is. heb hier op benchmark websites nog niet veel vertrouwen in aangezien er niet veel samples zijn.
Mijn opzet:
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze pc zal voornamelijk gebruikt worden voor Solidworks. Het gaat om het 3d modelleren en niet renderen of simuleren. Daarnaast de standaard taken zoals office etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximum budget is 1400 euro. De randapparatuur is al aanwezig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
monitor 1080p en muis/toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Single core performance zal in mijn geval belangrijk zijn. Verder is veel geheugen en snelle opslag ook handig
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet al te luidruchtig zou fijn zijn.
Ga je overklokken?
Nooit gedaan, lijkt me het risico niet waard?
Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht advies over het systeem hieronder. verder weet ik niet of de nieuwe intel core ultra 7 beter is. heb hier op benchmark websites nog niet veel vertrouwen in aangezien er niet veel samples zijn.
Mijn opzet:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 7950X Boxed | € 497,99 | € 497,99 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 163,99 | € 163,99 |
1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO OC Edition 8GB GDDR6 | € 287,28 | € 287,28 |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 92,- | € 92,- |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 96,91 | € 96,91 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF3 - 850W Zwart | € 123,72 | € 123,72 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 128,90 | € 128,90 |
Totaal | € 1.420,69 |
Alvast bedankt!