Keuze voor AVR

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knijn
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-08 08:33
Ik heb al langer kuren met mijn Marantz NR1603 die ik heb staan voor een stereo setup (2x Q Acoustics 2020i's). Random volume veranderingen, poorten die het niet doen, etc.
Op t moment heb ik een Panasonic 1080p IPS TV waarmee ik het prima kan vinden, maar ik zou graag voor futureproofing klaar willen zijn voor 4k en HDR, en eventueel 5.1 surround. Bluetooth verbinding zou fijn zijn, en ik heb toevallig gezien dat Bluetooth naar een koptelefoon ook een optie is, wat fijn zou zijn in combinatie met m'n Momentum 4's.

Ik ben helemaal niet wegwijs met receivers, en m'n budget is rond de 400 euro, maar ik vind het niet erg om meer uit te geven aan iets degelijks.

Beste antwoord (via knijn op 21-11-2024 14:16)

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je kan eens kijken naar de:

uitvoering: Marantz NR1510 Zwart

of iets duurder maar wel recenter en toekomstbestendiger:

uitvoering: Marantz Cinema 70s - Zwart

Van die laatste heb ik toevallig net het stereo model gekocht, de Stereo 70s, maar ik kan je er nog weinig over vertellen want ik moet hem nog aansluiten :)

Denon is van dezelfde fabrikant als Marantz, heeft ook wat modellen die vaak iets meer bang for buck zijn, bv de:

uitvoering: Denon AVR-X1800H DAB

[ Voor 19% gewijzigd door Navi op 20-11-2024 20:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je kan eens kijken naar de:

uitvoering: Marantz NR1510 Zwart

of iets duurder maar wel recenter en toekomstbestendiger:

uitvoering: Marantz Cinema 70s - Zwart

Van die laatste heb ik toevallig net het stereo model gekocht, de Stereo 70s, maar ik kan je er nog weinig over vertellen want ik moet hem nog aansluiten :)

Denon is van dezelfde fabrikant als Marantz, heeft ook wat modellen die vaak iets meer bang for buck zijn, bv de:

uitvoering: Denon AVR-X1800H DAB

[ Voor 19% gewijzigd door Navi op 20-11-2024 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knijn
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-08 08:33
Hmmm, ik lees dat de Cinema 70s niet heel goed omgaat met USB (geen exFAT ondersteuning), het zou fijn zijn als ik gewoon zonder gedoe een SSD in een caddy zou kunnen inprikken en op die manier door mijn muziek te gaan.
In mijn ervaring is de software niet bepaald snel op Marantz receivers, wat niet prettig is als ik muziek wil lezen van een USB stick ofzo. Ik weet niet of dat ook geldt voor nieuwere receivers van Marantz.

Ik ben trouwens niet trouw aan Marantz ofzo, andere merken zijn ook prima wat mij betreft.

Edit:
Bij die Denon receiver blijkt de UI ook niet fijn te zijn volgens reviews, voor de rest lijkt ie prima (Ik kijk op t moment alleen naar de specsheets en reviews van tweakers

Edit 2:
Laat maar haha, wat ik gewend ben met slechte UI is 480p half leesbare onzin, maar na het lezen van een review lijkt dit prima

[ Voor 23% gewijzigd door knijn op 20-11-2024 20:34 ]