Vloerverwarming en opstookprotocol

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profox1977
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-06 13:08
Dag allemaal,

Ik heb al eea gelezen over opstartprotocollen maar kom er niet uit.

Wij laten vloerverwarming infrezen in onze vloer ( vloer gelegd in 1980, zal beton of zandcement zijn?)

Daarna wordt direct de boel gedicht met zandcement en vervolgens geëgaliseerd.

En 2 dagen later wordt de pvc gelegd.

Vraag 1:
Moet ik nu een paar weken wachten voordat ik de pomp in werking stel? Of kan de verwarmings pomp meteen aan?
( Zou balen zijn in de winter als ik de verwarming niet kan gebruiken :-) )

Vraag 2:
Moet ik een opstartprotocol hanteren

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Je zal willen opstoken vóór je het PVC laat leggen. Het doel van het opstoken is het vocht uit je vloer krijgen, dus dat wil je doen zonder laag eroverheen. Zo gauw mogelijk opstoken, eigenlijk had je beter het PVC leggen een week later kunnen inplannen.

En ja je wil opstoken, anders kan je vloer uitzetten, er kan een lek zijn ergens en je wil geen gezeik met je PVC erop. Ik heb het protocol uitgevoerd toen ik nog niet in de woning woonde.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:36
Ik zou dat even afstemmen met de leverancier van de vloerverwarming. Ik vermoed dat je pomp gelijk kan draaien, maar vraag aan je leverancier vooral naar je opstartprotocol.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:30
profox1977 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:39:
Dag allemaal,

Ik heb al eea gelezen over opstartprotocollen maar kom er niet uit.

Wij laten vloerverwarming infrezen in onze vloer ( vloer gelegd in 1980, zal beton of zandcement zijn?)

Daarna wordt direct de boel gedicht met zandcement en vervolgens geëgaliseerd.

En 2 dagen later wordt de pvc gelegd.

Vraag 1:
Moet ik nu een paar weken wachten voordat ik de pomp in werking stel? Of kan de verwarmings pomp meteen aan?
( Zou balen zijn in de winter als ik de verwarming niet kan gebruiken :-) )

Vraag 2:
Moet ik een opstartprotocol hanteren

Ik hoor graag jullie ervaringen.
toon volledige bericht
Je moet dit gaan overleggen met het bedrijf dat de vloerverwarming met het cement + egaliseren. Als je je aan hun voorschriften houdt dan kunnen zij mooi garantie komen verlenen als het fout gaan.
Doe jij het op je eigen manier dan wordt het jouw verantwoordelijkheid en wordt het ellende als het fout gaat.

Vraag dus vooral ook wanneer de pvc gelegd/geplakt kan worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Die pvc boer is er mee akkoord dat slechts 2 dagen droogtijd voor de egaline zijn in gepland?

Ze waren hier toen nogal kritisch met betrekking tot het vochtgehalte in de vloer.
Ivm garantie etc.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.