Koppakking is dit normaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lalola
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09-06 18:57
4 weken geleden is auto gerepareerd, koelvloeistof lekte. Toen rekening gekregen van ong 650. Ze hebben toen koelventilator en thermostaat vervangen.

Nu lekt de auto nog steeds en blijkt nu de koppakking kapot. Kosten zullen 1500 zijn.

Kreeg verhaal dat het kan door te lang doorrijden, maar dat is niet het geval. Ze geven aan dat 4 weken geleden de koppakking ook al kapot kon zijn, maar dat men het pas zeker weet als je tijdje blijft rijden.

Waarom hebben ze dan koelventilator en thermostaat vervangen denk ik dan....

Is dit normale gang van zaken?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:45
Zou je dat niet gewoon even aan je garage zelf vragen?

Wat is je doel / wat wil je bereiken met dit topic?
Alleen een JA/NEE antwoord of het al dan niet de normale gang van zaken is?

Of ben je gewoon even gefrustreerd, moest je iets van je afschrijven en heb je daarom maar een topic geopend?

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Lekte hij werkelijk koelvloeistof zodat het onder de auto lag? Of verdween het uit het tankje en nergens te vinden?

Normaal met vermoeden van lekke koppakking persen ze het koelsysteem af op druk.
De resultaten daarvan bepalen de vervolgstappen.

Dus de hamvraag is of ze afgeperst hebben of wat gegokt.

Meestal worden trouwens de koelslangen ook snel hard door de druk uit de verbrandingsruimte van de motor die in het koelsysteem lekt.
Dus een lekke koppakking zou wel redelijk makkelijk te diagnosticeren moeten zijn.
Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Als de klacht was "koelvloeistof lekt" en het ligt onder de auto, dan snap ik de eerste reparatie in principe wel. Als de auto er een beetje bekend om staat zeker.

En als daarna blijkt dat de koelvloeistof nog steeds verdwijnt, dan kan het ook de koppakking zijn.

Beide kan ook als je gewoon pech hebt.

In ieder geval kunnen we vanaf hier denk ik niet hier iets zinnigs over zeggen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Hoe lek is lek? Liet je een spoor van koelvloeistof achter en was je auto na een kwartier draaien oververhit? Of verdween er elke 5k kilometer 100 ml uit je expansievat?

Als het een relatief klein lekje was kan ik me voorstellen dat ze dachten dat het thermostaathuis wellicht lek was (misschien was deze ook daadwerkelijk lek in combinatie met je koppakking)

Zonder er bij te zijn geweest is het lastig te zeggen of de eerste reparatie onnodig was

[ Voor 45% gewijzigd door ImNotnoa op 20-11-2024 16:00 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:12
Idd misschien is dit niet het forum voor dergelijke vragen
Maar als je toch een reactie wilt, dan mis ik nog wat context, o.a.:
- Welk merk/type auto? Was dit een merkgarage? Is de auto (altijd) in onderhoud bij deze garage?

Ik maak uit je post op dat de koppakking nog niet is vervangen, in dat geval zou ik me even wat meer inlezen en offertes bij meerdere garages aanvragen. Verder op forum van merk iets posten en wellicht hebben ze daar meer tips.

Als de lekkage niet te groot is, zou je een tijdelijke reparatie van binnenuit kunnen overwegen met een koppakking sealer. Echter zou ik zelf gewoon de koppakking vervangen en geen tijdelijke middeltjes gebruiken eerlijk gezegd.

[ Voor 8% gewijzigd door Taatort op 20-11-2024 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Lekke koppakking is natuurlijk binnen 5 minuten uit te testen door de koelvloeistof te testen of een CO2 sniffelaar te gebruiken

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1