Buitenkraantje afsluiten, binnenkraan lekt druppels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:02
Ik heb een buitenkraantje die ik wil afsluiten voor de winter. Ik heb een binnenkraantje die ik kan afsluiten. Echter sluit die niet 100% af. Er lopen druppels door heen. Het buitenkraantje is wel volledig dicht te krijgen.

Er zit nu dus lucht in de leiding tussen het buitenkraantje en het binnenkraantje. Klopt het dat het nu geen probleem is omdat er dus lucht in de leiding zit en bij vriezen de leiding dan niet kapot kan vriezen?

Voorgaande jaren ging het goed, maar ik heb niet echt getest of het toen ook druppelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19
Die druppels zullen bevriezen ergens onderweg naar buiten en daar gaat ijsgroei optreden, waardoor uiteindelijk de boel toch kan dichtvriezen.
Of dat een kapot gevroren leiding veroorzaakt lijkt mij onwaarschijnlijk.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Als alles dan alsnog volloopt met water dan kan dit wel een probleem worden. De betreffende "lucht" kan nog wel iets gecomprimeerd worden en neemt af in volume als het kouder wordt. Uiteindelijk zit er wel een limiet aan. Ook de verhouding water/lucht is van belang.

Lastig 100% te bepalen dus, maar ideaal is het niet.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nieuw binnenwerk op je stopkraan binnen zetten? Kost je minder dan een kapot gevroren kraan / leiding

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:02
SMSfreakie schreef op woensdag 20 november 2024 @ 15:18:
Nieuw binnenwerk op je stopkraan binnen zetten? Kost je minder dan een kapot gevroren kraan / leiding
Eigenlijk wel een goed idee idd