2 x Yphix zigbee 4 zones wandschakelaars met dimmer modules

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kinethik
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 05-02 14:46
Ik heb 4 Zigbee dimmer modules en wil ze graag aansturen met 2 x YPHIX 4 zones wandschakelaars.
Hoe koppel ik elk module aan de twee wandschakelaars, momenteel kan ik maar schakelaar per module koppelen.
De dimmer modules zijn nu reeds gekoppeld met een Sonoff zigbee v3 pro bridge.

Dimmer modules:
https://plusled.be/zigbee...ilips-hue-compatibel-7850

Sonoff Bridge:
https://plusled.be/sonoff...ee-3.0-zb-bridge-p-7900-1

YPHIX wandschakelaars:
https://www.ecobright.be/...raadloos-wit-4-zones.html

Kan iemand hiermee helpen?

Beste antwoord (via Kinethik op 12-12-2024 07:53)

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:06

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
In principe, ja. Maar het is dus aan de gebruikte controller of ze ondersteund worden of niet. Helaas betekend het bij de meeste merken niet vanzelf dat alles van Zigbee werkt... Vandaar dat, veelal open source, projecten zoals Zigbee2MQTT en ZigbeeHomeAssistant populair zijn :)

Nu zou deze ook emt touchlink / direct bind moeten werken maar ook dat is tussen merken naar mijn idee hit and mis...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Neem aan dat je dat dan gewoon kan koppelen in de eWeLink app? Of hoe heb je dat nu gedaan?

Er mist wat uitleg van wat je gedaan hebt en wat je geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kinethik
Hi Septilion, dank voor je reactie!
De 4 dimmer-modules zijn gekoppeld in de eWeLink-app, dat klopt. Die werken perfect!

De 2 schakelaars krijg ik echter niet gekoppeld in eWeLink, die erkent ze niet, zijn nochtans Zigbee v3 schakelaars.
Ik heb al geprobeerd de schakelaars te resetten, ze in pairing mode te zetten en toe te voegen aan eWeLink maar voorlopig zonder succes.

Da's volgens mij toch de opzet, he?
Lichtbron + schakelaar in de app toevoegen en dan aangeven welke schakelaar welke lichtbron aanstuurt.
Of moet het toch anders?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

In principe, ja. Maar het is dus aan de gebruikte controller of ze ondersteund worden of niet. Helaas betekend het bij de meeste merken niet vanzelf dat alles van Zigbee werkt... Vandaar dat, veelal open source, projecten zoals Zigbee2MQTT en ZigbeeHomeAssistant populair zijn :)

Nu zou deze ook emt touchlink / direct bind moeten werken maar ook dat is tussen merken naar mijn idee hit and mis...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kinethik
Intussen heb ik mijn netwerk opgezet met Zigbee2MQTT en dit werkt perfect!!
Dank voor je input Septillion d:)b