Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14:38
Wanneer de bluetoothverbinding met de auto verbroken geraakt, sla ik de locatie van die gebeurtenis op (als de “locatie van geparkeerde auto”). Maar ik krijg het niet voor elkaar om daar een “aankomst bij punt” automatisering mee te maken, want daar kan ik altijd alleen maar een vaste locatie ingeven, en niet die opgeslagen locatie. Is dit hoe dan ook mogelijk? En zoja: hoe dan wel ?
(ik heb een iPhone16)

Model 3 LR (model 2023)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:22
Misschien goed om aan te geven wat je wil bereiken met de actie, want ik denk niet dat het mogelijk is, maar misschien zijn er wel andere oplossingen om te bereiken wat je wil als we het weten.

Bijvoorbeeld wat nu werkt als ik je post goed lees:

Bij verbreken bluetooth met auto, dan sla locatie op.

Dus door het als acties te omschrijven wat je wilt bereiken kunnen we je mogelijk aan een oplossing helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
Ik wil Bluetooth (tevens de autosleutel) uitschakelen voor de duur dat ik niet langer in de buurt van de auto ben, dus m.a.w. (pas) terug inschakelen wanneer ik in de buurt kom. Het terug inschakelen kan al lukken (zo zou ik het alvast oplossen) als ik binnen de minuut wandelafstand van die locatie ben.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
Ik was dus op zoek in de richting van de automatiserings-gebeurtenis “aankomst bij locatie”, maar was beginnen twijfelen of ik het zo moest aanpakken. De taak die ik bij de te gebruiken automatisering zou uitvoeren, berekent de wandel-tijd naar die locatie, en indien minder dan één minuut, dan leg ik Bluetooth terug aan. Uiteraard is het onmogelijk om bij uitgeschakelde Bluetooth de automatisering “Bluetooth connectie met (de auto)” te gebruiken, want Bluetooth is op dat moment namelijk uitgeschakeld.

Model 3 LR (model 2023)