Hi all,
Ik heb recentelijk een ASUS DUAL RTX 3070 van een mede Tweaker overgenomen.
De kaart zelf doet het super en ben erg blij met de performance.
Voordat ik de kaart in mijn computer heb gestopt heb ik eerst de software van de vorige kaart (GTX 1070TI) gede-installeerd.
SIV is wel geïnstalleerd om zo mijn case fans te kunnen instellen.
Momenteel gebruik ik de software GPU TWEAK III om de GPU aan te sturen.
Nu het probleem:
elke keer als de GPU temp rond de 77/78 graden komt kiest iets in mijn systeem (misschien wel de kaart zelf) ervoor om de fans maar op 100% te laten draaien i.p.v. de ingestelde curve te volgen, de curve lijkt na enkele seconden het weer over te nemen. Dit zorgt ervoor dat de fans van de kaart ineens schippert tussen de 80 en 100% wat nu een effect geeft dat iemand steeds kortstondig zijn gas pedaal indrukt
Het zelfde zie ik met de GPU Clock, ik heb hem op 1710 Mhz ingesteld maar hij schiet redelijk vaak naar 1875mhz wat volgens de specs niet eens zou moeten kunnen.
Het viel me op dat de kaart zelf een performance / quiet switch heeft.
Deze stond op performance en heb ik nu op quiet gezet, dit leek niet echt wat te doen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Met vriendelijke groet,
Dennis
Ik heb recentelijk een ASUS DUAL RTX 3070 van een mede Tweaker overgenomen.
De kaart zelf doet het super en ben erg blij met de performance.
Voordat ik de kaart in mijn computer heb gestopt heb ik eerst de software van de vorige kaart (GTX 1070TI) gede-installeerd.
SIV is wel geïnstalleerd om zo mijn case fans te kunnen instellen.
Momenteel gebruik ik de software GPU TWEAK III om de GPU aan te sturen.
Nu het probleem:
elke keer als de GPU temp rond de 77/78 graden komt kiest iets in mijn systeem (misschien wel de kaart zelf) ervoor om de fans maar op 100% te laten draaien i.p.v. de ingestelde curve te volgen, de curve lijkt na enkele seconden het weer over te nemen. Dit zorgt ervoor dat de fans van de kaart ineens schippert tussen de 80 en 100% wat nu een effect geeft dat iemand steeds kortstondig zijn gas pedaal indrukt
Het zelfde zie ik met de GPU Clock, ik heb hem op 1710 Mhz ingesteld maar hij schiet redelijk vaak naar 1875mhz wat volgens de specs niet eens zou moeten kunnen.
Het viel me op dat de kaart zelf een performance / quiet switch heeft.
Deze stond op performance en heb ik nu op quiet gezet, dit leek niet echt wat te doen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Met vriendelijke groet,
Dennis