aankoop advies toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 09:04
Ik dub al een tijdje over een nieuw toetsenbord. Veel collegae (ICT) werken met een Logitech MX keys, maar ik twijfel hierover. Ik werk zelf met een goedkoop, bedraad HP toetsenbord.

Na wat zoeken kwam ik tot het idee dat een full size mechanisch toetsenbord met bruine toetsen wel eens wat zou kunnen zijn. Geen harde kliks, maar wel redelijke feedback.
In een ver verleden typte ik op oude IBM mechanische toetsenborden en die vond ik destijds best fijn.

Ik kwam uit op een Keychron K10 pro. Deze is bij Alternate te koop voor 119 euro.

Wensen zijn zo ongeveer:
Draadloos, Bluetooth, full size, backlit, mechanisch, bruine keys.

Mijn vragen:
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit keyboard?
Zijn er betere alternatieven? Of is dit toetsenbord prima voor mij?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Dude, where's my cube

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:46
Op zich zal het toetsenbord gewoon voldoen. Het is met name of je de omvang leuk vindt of toch te groot.

Kleine tip, toetsenbord is precies On artikel dat volgende week waarschijnlijk in aanbieding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbl
Dank! Ik wachtte inderdaad nog op een black friday aanbieding :-).
Ik heb nu ook een full size toetsenbord met ansi layout, dus dat verandert niet als ik deze Keychron aan zou schaffen.

Dude, where's my cube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:42
Ik vind die toetsenborden te dik. Ik vind laptops heel fijn omdat je polsen al op de steun liggen. Een echte polssteun vind ik weer niet prettig.

Sinds een half jaartje heb ik de MX Keys Mini en dat tiept echt heel lekker weg. Ik ben een 'echte tieper', 400 aanslagen per minuut en zeker niet kieskeurig maar het moet wel lekker plat op het bureau liggen. Bekijk even of je huidige toetsenbord hoog of plat(laag) is.

Sinds een jaar of 10 is plat veel gangbaarder, maar mechanische schakelaars zijn te hoog om het totaal plat te maken. (er bestaat wel low profile).

Het is voor mij ook een ergonomisch puntje, ik krijg heel snel zere handen bij die dikke planken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbl
Dikte is iets waar ik nog niet echt over heb nagedacht, dus dank daarvoor. Ik ga dat eens vergelijken.
In het verleden heb ik wel rsi achtige klachten gehad, maar dat is al jaren geleden. Misschien toch verstandig om ergonomie mee te nemen in m'n overwegingen.

Dude, where's my cube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-05 21:09
Sinds ik gewend ben om mijn polsen niet op het bureau te steunen maakt hoogte voor mij niet meer uit. Polssteunen vind ik zelf niet prettig, want dat zorgt toch voor iets van druk op de polsen.

Ondanks dat ik op een low profile bord iets sneller typ gaat mijn voorkeur nog altijd uit naar een dik mechanisch bord. Het gevoel en geluid sluit een stuk meer bij mijn voorkeuren aan.

Maar goed, uiteindelijk is dit allemaal persoonlijke voorkeur en is het aan jou om de keuze te maken.

Mocht je toch voor een hoge mechanische gaan, dan geef ik wel de voorkeur aan de V-serie van Keychron, in dit geval dus de V6 max ipv de genoemde K10 pro. Die is net even wat verfijnder uitgewerkt van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbl
Dank je wel! Ik heb de V6 max ook in m'n wensenlijstje gezet.

Dude, where's my cube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezechiel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-04 16:25
Dankbaar Keychron K10 gebruiker hier! Ik gebruik deze nu een kleine 1.5 jaar naar volle tevredenheid. Qua geluid valt hij inderdaad best mee, al zal is hij natuurlijk wel wat minder stil dan de huis-tuin-en-keuken HP/Dell/Logitech toetsenborden. Ik gebruik hem zelf via Bluetooth op een Mac, een collega heeft hem op mijn aanraden aangeschaft voor zijn Windows laptop.

Bij specifieke vragen, shoot!

| PoE | iPhone 13 Pro |

• robbl
Dank voor je reactie. Gebruik je de K10 met bruine toetsen? En valt het dan mee, maar is het toch best rumoerig? Momenteel ligt de V6 max trouwens op pole position, omdat dit toestenbord toch een stukje lager is dan de K10.

Dude, where's my cube

• Ezechiel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-04 16:25
Yes, de bruine. Deze, om helemaal specifiek te zijn. En ja, het is wat rumoeriger dan de goedkope, non-mechanical bordjes maar dat is natuurlijk al vrij snel. Ik krijg er ook geen klachten over van collega's, tijdens het bellen is hij ook niet hoorbaar (al hangt dat natuurlijk ook af van de gebruikte headset.) Persoonlijk heb ik er in elk geval geen last van, en ik ben snel afgeleid.

| PoE | iPhone 13 Pro |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:42
MatthijsBoog schreef op woensdag 20 november 2024 @ 00:52:
Sinds ik gewend ben om mijn polsen niet op het bureau te steunen maakt hoogte voor mij niet meer uit. Polssteunen vind ik zelf niet prettig, want dat zorgt toch voor iets van druk op de polsen.
...
Ik steun ook niet op mijn polsen nu je het zegt, bij een laptop misschien wel. Inderdaad allemaal persoonlijk, ik hou overigens ook van een lekker laag bureau terwijl ik heel lang ben.
robbl schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:15:
Dikte is iets waar ik nog niet echt over heb nagedacht, dus dank daarvoor. Ik ga dat eens vergelijken.
In het verleden heb ik wel rsi achtige klachten gehad, maar dat is al jaren geleden. Misschien toch verstandig om ergonomie mee te nemen in m'n overwegingen.
Ja zeker doen. Een hoog keyboard heeft iemand vast nog wel in de kast liggen. Ik heb er pas voor een projectje twee gekocht bij de kringloop voor €2,50 per stuk, die zijn ook al lekker in gesleten. Schroom overigens ook niet gewoon twee versies te proberen en de juiste te houden. Het is wat 'onduurzaam' maar een goede fysieke winkel laat je ook gerust twee planken kopen en één terugbrengen als het niet bevalt.

[ Voor 7% gewijzigd door jnr24 op 21-11-2024 14:43 ]

Pagina: 1