Keramische kookplaat reinigen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:56
Wellicht dat jullie mij kunnen helpen, maar ik heb hier net een een nieuwe keramische kookplaat. Nu heb ik de eerste keer een pan er iets te lang op hoog 'vuur' op laten staan en vervolgens heb ik onderstaande plekken op de kookplaat.

Nu heb ik HG kookplaat reiniger gebruikt, maar dit heeft niet het gewenste effect gehad. Het lijkt alsof een laagje op zit, maar krijg het er bijna niet af. Iemand hier ervaring mee? Kan je gewoon een wonderspons gebruiken? Lees ook wel wat over het gebruik van baking soda, maar wellicht dat 1 van jullie het beter weet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXf59bjj-OHAIMus5XexJfwViPI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FeiVWCwcCbopfYkK2JsmYj1J.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bjD8jzUyFIVxCITnFEv0GfF8FVk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ibt405PUHJkBwL11LW4wvnk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CNFUW-8LCl4o-efLG04jYidQ6Us=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Khin72HVehtw0AOrzTyucX2f.jpg?f=fotoalbum_tile

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-06 12:24
Dasty proberen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-06 10:28
Als je maar geen schurende schoonmaak middelen gebruikt.

Ik gebruik een glasschraper of krabber voor de "grote stukken".
Daarna helpt even inweken met kookplaatreiniger.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
Het is trouwens een inductie kookplaat, voor zover dat uitmaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipi35
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKuNQZ77FQ7MKS_PGrWE0Lb9NpY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W7gz53ocGUHHXOZVGyuWUUPl.jpg?f=fotoalbum_large

Uit eigen ervaring kan ik je deze aanbevelen.
Google maar eens op 00311900

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:46
Als je het misschien al in huis hebt: verfkrabber om verf van glas te verwijderen. Anders werkt bovenstaande optie van @Leipi35 ook prima

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
Top! Heb bovenstaande set besteld, ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
GarBaGe schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:01:
Als je maar geen schurende schoonmaak middelen gebruikt.
Ja en nee. AEG heeft nu SaphirMatt kookplaten die je gewoon met Cif en een schuurspons kan schoonmaken.

Anders idd precies wat jij zegt.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
En haal gelijk een setje inductieplaat bescherm matjes. Dat scheelt enorm in het aantal krassen wat bij veel gebruikers op den duur optreedt. Ik gebruik zelf ook (soortgelijke) matjes en buiten dat ik na een jaar nog geen krassen heb staan de pannen ook veel stabieler, ze schuiven niet zo snel.
Ook belangrijk dat de bodem (de onderkant) van de pan echt blinkend schoon is, oudere pannen die op het gas gestaan hebben kunnen een bruine (vet)laag aan de onderkant hebben, waar weer zand o.i.d. in kan kruipen en wat weer gaat krassen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-06 19:06

Theo

moederbord

KW25 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:30:
Wellicht dat jullie mij kunnen helpen, maar ik heb hier net een een nieuwe keramische kookplaat. Nu heb ik de eerste keer een pan er iets te lang op hoog 'vuur' op laten staan en vervolgens heb ik onderstaande plekken op de kookplaat.

Nu heb ik HG kookplaat reiniger gebruikt, maar dit heeft niet het gewenste effect gehad. Het lijkt alsof een laagje op zit, maar krijg het er bijna niet af. Iemand hier ervaring mee? Kan je gewoon een wonderspons gebruiken? Lees ook wel wat over het gebruik van baking soda, maar wellicht dat 1 van jullie het beter weet.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Welke HG kookplaatreiniger heb je gebruikt? Je hebt flessen kookplaatreiniger met een sproeikop en kleinere flessen van HG met enkel een draaidop. Die laatste heet zo uit het hoofd "kookplaatreiniger intensief' terwijl die sproeiflessen voor dagelijks gebruik zijn. Die kleine flesjes (iets van 250 ml) die werken echt super om het echt schoon te krijgen.

Edit: deze dus:
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/gngYqrqPD179/280x1200.jpg

7400 Wp op het dak

Pagina: 1