Twee kapotte vlotter kranen of doe ik wat fout?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezs
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-05 18:53
Dag allen,

Ik moet even checken of ik gek wordt of dat ik gewoon pech heb.

De vlotterkraan van ons toilet (wisa reservoir) is stuk gegaan, liep niet goed meer en lekte.

Nieuwe wisa vlotterkraan gekocht, deze: https://www.wisa-sanitair.com/nl/8035432783

uit de verpakking, het zwarte stokje bij 140 afgeknipt volgens de plaatjes op de verpakking. In het reservoir gestopt, waterkraan er aan, water aan en hij loopt erg langzaam vol. Hendeltje/zwarte stok kunnen niet verder naar beneden (geen obstructie maar de kop van het stokje rust op het witte plastic van de kraan zoals het bedoelt is.

Hele ding los gehad en uit elkaar en weer in elkaar, zelfde. Daarnaast lekte er ook wat water uit het stuk waar het membraan zit.

Nieuwe besteld, dit keer via andere webshop maar zelfde kraan. Net aangesloten en hij wil niet eens beginnen met vullen. Als ik het hendeltje loskoppel en heeel ver naar beneden druk dan begint ie wel op volle kracht, maar het is via het bestaande mechanisme onmogelijk om dat hendeltje zo ver naar beneden te drukken.

Mijn vraag dus: heb ik nou wat simpels over het hoofd gezien, of heb ik gewoon twee keer dikke pech?

Alvast bedankt voor het mee denken :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezs
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-05 18:53
Edit: een derde gehaald, dit keer bij de Gamma ipv online. Deze werkt op zich prima met vullen en stoppen. Merk wel dat deze ook tijdens het vullen wat lek langs de zijkanten, stopt gelukkig wel na dat vullen klaar is. Het is ook maar plastic, zal wel daar door komen.