2 Devolo starterkits op zelfde stroomnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter_m
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 19-11-2024
Wij gebruiken thuis de Devolo magic wifi 6 adapters.

Ik heb echter ook een atelier met verschillende kamers en dikke muren achteraan in de tuin. Dat atelier staat zo'n 50 meter vann de router, maar zit op hetzelfde stroomnetwerk.

Ik heb daar ook Devolo adapters geïnstalleerd in de stopcontacten maar die geven, begrijpelijkerwijze, slechts een wifisignaal van zo'n 25 mbps snel.

Ik vroeg mij het volgende af:

Ik kan een internetkabel leggen, van mijn huis tot aan mijn atelier, dan heb ik daar ook een internet-aansluiting.

Ik vrees dat, als ik daarop een router aansluiting die niet zal volstaan om het hele atelier van wifi te voorzien gezien de dikke muren tussen de verschillende kamers.

Ik zou echter die nieuwe internet-verbinding in mijn atelier met een kabel kunnen verbinden aan een tweede zendadapter uit een nieuwe devolo starterkit zodanig dat die hetzelfde internetsignaal als in ons huis ook in het atelier op het stroomnet steekt.

In dat geval zitten er op hetzelfde stroomnet twee zendadapters die het internetsignaal op het stroomnet steken: één in ons huis, en één in mijn atelier. Is het mogelijk om dit te doen zonder dat dat problemen of storingen geeft? En zal het wifisignaal in mijn atelier dan sterker zijn?

Bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 17:27
Als je een netwerkkabel trekt, en dus van modem direct in de wifi powerline blok steekt werkt dat ook

(trek dan zeker wel je powerline bij het modem uit, niet meer nodig...)

dan gaat je wifi SNELHEID zeer sterk stijgen .. je wifi BEREIK gaat exact dezelfde blijven

dus... idealiter leg je de kabel tot het midden van je atelier , en steekt daar je Wifi Powerline blokkie in (of naar iets wat ook vast bekabeld nodig heeft ... want die 2e poort kan je gewoon als LAN uitgang gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 22:45
Het belangrijkste onderdeel van die snelle powerlines die je nu hebt is dat er randaarde aanwezig is in de ruimten. De standaard snelheid haal je over je 230 volt kabel, de extra snelheid over de randaarde die meegebruikt wordt door de nieuwere snellere Devolo's.

Maar waar je ook maar een kabel kan trekken, zou ik dit zeker doen. Hoe meer je op je stroomnet zet, des te meer verstoringen de adapters meten en des te lager ze je snelheid gaan zetten om nog een betrouwbare verbinding te kunnen hebben. 2 powerline netwerken op 1 stoomnet zou ik daarom niet snel doen.Die nieuwere hebben namelijk ook minder last van meterkasten, dus mijn verwachting is dat ze elkaar storen.

Een goed accespoint in het atelier kan net zo goed werken. Het wifi 6 accesspoint wat ik gebruik komt door betonnen vloeren heen ook prima op zolder door. Zijn het dikke muren van beton? Door gips gaat het wel heen, ook als het iets dikker is. Hout geeft ook niet veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
peter_m schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:45:
Ik heb daar ook Devolo adapters geïnstalleerd in de stopcontacten maar die geven, begrijpelijkerwijze, slechts een wifisignaal van zo'n 25 mbps snel.

In dat geval zitten er op hetzelfde stroomnet twee zendadapters die het internetsignaal op het stroomnet steken: één in ons huis, en één in mijn atelier. Is het mogelijk om dit te doen zonder dat dat problemen of storingen geeft? En zal het wifisignaal in mijn atelier dan sterker zijn?
Ik weet nu niet hoe je die Devolo adapters nu gebruikt,?
Als één Porwerline netwerk of twee aparte netwerken?
Je kan Powerlines gewoon per module met elkaar verbinden/uitbreiden tot één netwerk en plaatsen waar het het beste uitkomt.
Heb je ook het Devolo Dlan Cockpit tool gebruikt om de Powerlines te resetten/pairen/updaten en de verbindingen te controleren?
Dat geeft dan wat meer inzicht wat voor snelheid je kan verwachten.

Dit is bijvoorbeeld mijn Powerline netwerk met Devolo/KPN/TP-Link modules in beeld gebracht via het Tp-Link tpPLC Utility.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GqGP-rT_dK7b7UdR88a998zProw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CJ9uCOVgied4OvI5oCsAcLB5.png?f=fotoalbum_large