Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanCamel
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 23-11-2024
Dag allemaal
Ik was er eigenlijk quasi uit en wou voor de S95D gaan, tot mijn oog op de QN800D viel. 2 compleet verschillende technologieën en voor zover ik zie zal het vooral van persoonlijke smaak afhangen. Ik heb zelf nog nooit een OLED gehad en ben wel fan van LCD; momenteel heb ik een Q9F en daar ben ik zeer tevreden van, vandaar dat ik nu terug ben beginnen twijfelen. Los van de voor de hand liggende zaken zoals 8K resolutie voor de QN800D en het "matte" scherm van de S95D, zijn er argumenten die jullie kunnen geven in het voordeel van één van beide tv's? Sowieso zal je met geen van deze 2 een slechte keuze maken, maar ik ben toch eens benieuwd.
Laat jullie gaan
Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Er is geen enkele goede reden om voor de QN800D te kiezen, zal enkel onnodig meer energie verbruiken.

Ik zou eerder voor de S95D kiezen of wanneer de matte reflectiefilter geen harde eis naar een S92C kijken voor een leuke prijs. Dan kan je in de toekomst weer sneller upgraden, 600 euro meerprijs (65'' versies) of 1000 euro meerprijs (77'' versies) ga je namelijk nooit terug zien m.b.t. het verschil in beeldkwaliteit.

Enige goede reden om voor LCD te kiezen is directe zonlicht op de TV of wanneer je ook overdag van veel HDR impact wilt genieten. Dan zou de QN9xD een betere keuze zijn vergeleken met de QN800D, wanneer je graag een Samsung TV wilt.

[ Voor 25% gewijzigd door Freshouttheoven op 19-11-2024 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanCamel
Ik ga nu sowieso al van 55” naar 65” gaan en dat is echt wel de max qua grootte of ik moet al gaan verbouwen en dat is het me niet waard. Ik begrijp het om voor budgetvriendelijke het model van vorig jaar te kiezen, maar daar heb ik het dan weer moeilijker mee. Het “matte” scherm intrigeert me wel, daar we best wel een lichte living hebben. Hoewel er in het begin veel sceptici waren, zijn er nu toch vooral fans heb ik begrepen. Het verschil in energieverbruik lijkt me eerder beperkt; 10% voor zover ik zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Het was niet duidelijk welke formaat TV je wilt kopen vandaar dat ik de meerprijs van beide afmetingen benoemde.

Rationeel gezien is het voorgaande model zoals gezegd de betere koop, gevoel speelt bij dit soort aankopen vaak ook een belangrijke rol. Wanneer je geïntrigeerd bent van het nieuwste modellen kan dat een goede reden zijn om deze te kopen.

Voorheen verbruikten 8K TV’s een pak meer energie, dit is ook de reden waarom het aanbod van 8K TV’s is afgenomen door strengere EU regelgeving. Ik zie dat dit bij de QN800D lijkt mee te vallen. Voorgaande QN800 modellen hadden een aantal issues, geen idee of dit bij de ‘24 versie is opgelost.

Contrast is bepalender voor beeldkwaliteit dan resolutie, derhalve zou ik persoonlijk altijd de voorkeur geven aan een OLED TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanCamel
Het zou vooral voor gaming zijn, dus ik denk dat ik bij de S95D ga blijven. Ook al krijg je via Samsung bij de QN800 nu een beamer. Thx voor het advies!