Ruwe betonvloer stofvrij maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaan47
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 29-11-2024
Hoi

We hebben een betonvloer laten storen voor een tuinhuis en willen we stofvrij maken.
De vloer is ruw gestort dus hier zal stof vanaf blijven komen.
We willen hem graag ruw houden dus egaline is niet waar we naar op zoek zijn.
Hopelijk is er een goedkoper iets wat we na het stof opzuigen erop kunnen smeren.

Hoor graag wat mogelijk is.
Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Hoe lang geleden is die betonvloer gestort? Als je doel was om de betonvloer meteen als afwerkvloer te gebruiken dan had je de vloer na het storten moeten vlinderen of polieren. Dat kan niet meer als de vloer al helemaal is uitgehard. Door met kwartskorrels te werken krijg je een gladde, stugge, waterdichte en slijtvaste finish.

Als het beton al uitgehard is dan kun je de vloer nog polijsten. Dat is een ander proces wat werkt met diamantschijven. Doorgaans moet je vloer daar wel glad genoeg voor zijn (lees: eerst gevlinderd).

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:21
Je kunt er lijnolie op doen, net zoals ze vroeger op lemen vloeren deden.
Alleen deden ze dat vrijwel alleen in de zomer, wanneer de temperatuur buiten boven de 15 graden is.
Anders blijft het zo lang plakken...

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaan47
Bedankt voor de reacties.
De vloer is precies een week geleden gestort.
Hij is rond 12-14 cm dik.

We vinden hem prima zoals hij is en hoeft niet gladder, we hopen hem alleen met iets te kunnen behandelen waardoor het stoffige zoveel mogelijk verdwijnt.

Ik heb wel ergens iets gelezen over lijnolie maar wist niet of dat echt iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Lijnolie op beton kan prima.
Wel even kijken naar de temperatuur en eventueel verdunnen zodat het beter intrekt en wat sneller afdroogd. Terpentine terpetijolie

Doeken en dergelijken met lijnolie niet zomaar in de bak kieperen ivm broei en zelfontbranding.
Eventueel eerst even met water spoelen.

Mooiste was geweest om hem na het storten te vlinderen maar dat gaat nu niet meer.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• phaan47
Bedankt.

Na even zoeken kom ik Bleko Gekookte Lijnolie tegen. Dit zal ik wel moeten hebben dan.
Hier staat bij verdunnen met terpentine.

Wat is een handige manier om dit aan te brengen, met een verfbakje en vilt roller?
En hoeveel terpentine meng ik?
Ik neem aan eerst goed stofzuigen om stofvrij te maken?

Thanks again.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:31
Goed stofzuigen, aanbrengen kan hoe je het zelf wil. Niet meer aanbrengen dan nodig, dus gooi een plens er op, uitrollen, kwasten of vrijven. In laten trekken, alles wat een plas blijft wegboenen. De doeken goed uitleggen ivm dat ze spontaan in brand kunnen vliegen.

Goed ventileren is ook een tip. Ik gebruik gekookte lijn olie wel vaker, en het ruikt behoorlijk. Niet per se vies, niet lekker. Maar als het tuinhuis nog niet gebouwd is, is dit geen probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door simon op 28-11-2024 15:43 ]

|>

• phaan47
Omdat hij nog gebouwd gaat worden was m'n idee het ervoor te doen maar weet niet of de buitentemperatuur en de neerslag het toelaten want het zal even moeten intrekken/drogen lijkt me?

Nu geeft het beton nog af als ik erna op de terrastegels loop en hoop hiermee dit wat te voorkomen.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:21
phaan47 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 15:46:
Omdat hij nog gebouwd gaat worden was m'n idee het ervoor te doen maar weet niet of de buitentemperatuur en de neerslag het toelaten want het zal even moeten intrekken/drogen lijkt me?
Nu geeft het beton nog af als ik erna op de terrastegels loop en hoop hiermee dit wat te voorkomen.
Lijnolie niet aanbrengen bij temperaturen beneden 10 graden en ook niet wanneer het regent (want ik begrijp dat er nu alleen een betonnen plaat ligt?).
Dan zou ik sowieso wachten tot er een dak boven zit, lijnolie op vochtige beton gaat 'm ook niet worden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:14
Kun je er niet gewoon betonverf op smeren in de juiste kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaan47
Ik begreep dat als je er betonverf op smeert de kans groot is dat dit er weer makkelijk gaat afbladderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:26
In een vorig huis heb ik eens met zwembadbeton een douche afgestuct, en deze vervolgens met blanke lak afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:52

LauPro

Prof Mierenneuke®

phaan47 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:05:
Ik begreep dat als je er betonverf op smeert de kans groot is dat dit er weer makkelijk gaat afbladderen?
Ik heb grote oppervlaktes betonvloeren die dagelijks worden gebruikt (gangen). Als ik deze schilder gebruik ik eerst een industriele vloerreiniger, deze lost vet op en zorgt voor een goede hechting. Meestal doe ik twee keer nat reinigen en daarna nog een keer nasloepen met demi water.

https://www.verfbestelsit...muDBoCnTMQAvD_BwE#214=265

Daarna een betonverf aanbrengen in 2 tot 3 lagen. Dan kan je zeker weer twee jaar vooruit!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1