Goede dag Tweakers,
Ik ben op zoek naar een oplossing voor op een zeegaand schip,
Sinds kort beschikken wij over het STARLINK systeem om ons Schip van internet te voorzien. Dit werkt voor ons zeer goed, echter heeft het een groot nadeel. Er geldt een restrictie van 1TBper maand aan data.
Deze restrictie is geen probleem voor het zakelijke gebruik aan boord van het schip. Echter willen wij onze bemanning de ruimte geven om ook gebruik te maken van het STARLINK netwerk. Onze angst is dat als de bemanning ook gebruik maakt van het netwerk dat wij zeer snel over de 1TB zitten.
Voor een oplossing zijn hier de volgende eisen:
- Geen limitatie voor de zakelijke gebruikers (brug computer).
- Limitatie van data per gebruiker/bemanningslid (b.v. 30gb per maand).
- Het blokkeren/limiteren van automatische updates via het netwerk van de gebruikers apparaten.
- Beheer van de gebruikers door een “leek” aan boord van het schip.
Mijn vraag, is dit mogelijk en welke hardware zit hierbij verbonden?
Ik ben op zoek naar een oplossing voor op een zeegaand schip,
Sinds kort beschikken wij over het STARLINK systeem om ons Schip van internet te voorzien. Dit werkt voor ons zeer goed, echter heeft het een groot nadeel. Er geldt een restrictie van 1TBper maand aan data.
Deze restrictie is geen probleem voor het zakelijke gebruik aan boord van het schip. Echter willen wij onze bemanning de ruimte geven om ook gebruik te maken van het STARLINK netwerk. Onze angst is dat als de bemanning ook gebruik maakt van het netwerk dat wij zeer snel over de 1TB zitten.
Voor een oplossing zijn hier de volgende eisen:
- Geen limitatie voor de zakelijke gebruikers (brug computer).
- Limitatie van data per gebruiker/bemanningslid (b.v. 30gb per maand).
- Het blokkeren/limiteren van automatische updates via het netwerk van de gebruikers apparaten.
- Beheer van de gebruikers door een “leek” aan boord van het schip.
Mijn vraag, is dit mogelijk en welke hardware zit hierbij verbonden?