Database om muziek op te zoeken???

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• komaki
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 11:45

komaki

The Hot Zone

Topicstarter
eey,

Ik wil een programma waarmee je muziekverzameling kunt opslaan.
Je moet dus een soort van Databaseprogramma hebben waar alle nummers van een artiest in kunt zetten, de bijbehorende CD en de artiest zelf natuurlijk.

Het handige van zo'n programmaatje is bijv. dat je makkelijk bij een nummer de bijbehorende artiest(en) kunt zoeken en de cd(s) waar het nummer op staat.
of dat je bij een artiest de bijbehorende nummers en cd's makkelijk kunt opzoeken.

Ik heb geprobeerd om er een accessdatabase van te maken maar daz niet echt gelukt.
Ik ben niet een Accessgoeroe en volgens mij moet je als je dit in Access voor mekaar kunt krijgen dat wel zijn. |:(

heeft iemand wel es van zo'n programma gehoord of heeft iemand het? :? zo ja, waar is het te koop en hoe duur? :?

Access is dus niet een optie tenzij iemand zo gek is om voor mij een zo'n database inmekaar te flanzen >:)

Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:43

Wokschotel

Op 6 wielen

Bij Access zit toch een aantal wizards waarmee je heel makkelijk dit soort databases kan aanmaken?

De islam kan uw vrijheid schaden

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-12 15:18

s3mt3x

I choose not to know...

D'r zijn der zat. Die mij het best bevielen waren Cattrax en Music Collector (www.collectorz.com). De laatste gebruik ik momenteel, en daar ben ik behoorlijk tevreden over. Cattrax was mij een beetje te veel overkill en de support was niet echt om over naar huis te schrijven.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• web-hawk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-01-2022

web-hawk

web-con.nl

http://podsoft.com/musicat/

Absoluut de beste voor mij!
Ik heb er al heel wat geprobeerd, maar deze blinkt gewoon uit door zijn simpelheid, goede indeling en directe connectie naar cddb

Innovation beyond Imagination