Nieuwe TV en soundbar voor in de slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 16:52
Ik zoek een nieuwe TV en soundbar om m'n oude 42 inch Philips LCD TV te vervangen.

M'n aandacht ging in eerste instantie naar een LG 48 inch C4 OLED icm een Samsung HW-Q990D.

Iemand raadde me aan om een LG soundbar te nemen voor LG audio sync, maar dit heb ik niet nodig, kabels zullen amper te zien zijn.

Toen zag ik een video review waarin werd verteld dat Samsung tv's beter samenwerken met een Samsung soundbar doordat ze zowel de speakers van de tv als de soundbar gebruiken.

Nu zit ik dus te denken aan een Samsung S94D 48 inch icm de Samsang HW-Q990D.

TV wordt vooral gebruikt voor films en series. Zal misschien eens voorkomen dat ik ga gamen, maar heb op het moment toch geen next gen game console.

Wat zal de beste combi zijn?

Sony A1II hobby fotograaf

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-06 09:28

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik heb je vraag verplaatst naar "Beeld en geluid koopadvies".

Belangrijk bij de C-serie van LG is de voet van de televisie: Daar kun je niet zo makkelijk een geluidsbalk voor plaatsen. Op die manier heeft LG, ondanks dat de televisie technisch perfect werkt met geluidsbalken van derden, toch een prikkel om je hun eigen geluidsbalk te laten kopen, de SC9S, want daar zit een vervangende voet bij voor de televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
dmantione schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:26:
Ik heb je vraag verplaatst naar "Beeld en geluid koopadvies".

Belangrijk bij de C-serie van LG is de voet van de televisie: Daar kun je niet zo makkelijk een geluidsbalk voor plaatsen. Op die manier heeft LG, ondanks dat de televisie technisch perfect werkt met geluidsbalken van derden, toch een prikkel om je hun eigen geluidsbalk te laten kopen, de SC9S, want daar zit een vervangende voet bij voor de televisie.
De voet zal eraf gaan, TV wordt bevestigd aan een mount in de TV kast aan het voeteinde van m'n bed. Soundbar aan een universele houder onder of boven de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
DutchEZmoder schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:20:
Nu zit ik dus te denken aan een Samsung S94D 48 inch icm de Samsang HW-Q990D.
Het is jouw geld maar persoonlijk vind ik het een dure setup voor in de slaapkamer. De soundbar die je aangeeft heeft naast de soundbar ook nog 2 losse achterspeakers. Kun je die kwijt in je slaapkamer?

Ik denk dat elke soundbar met een subwoofer prima zal voldoen in de slaapkamer. Zelf heb ik een 58'' TCL hangen vanwege de prijs en omdat er Android TV op draait (Ziggo Go, F1TV).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:51
Q-Symphony en soortgelijke integraties zijn in de regel meer marketing dan dat het daadwerkelijk een goede toevoeging is.

De Q990D is een bakbeest en imo voor de gemiddelde slaapkamer overkill, tevens ook breder dan een 48'' TV. Ik zou eerder naar de Samsung Q800D of Q930D kijken wanneer je ook achterspeakers wenst.

48S94D maakt gebruik van een WOLED paneel en is derhalve overpriced, imo kun je beter naar de LG 48B4 kijken (met de huidige prijspunt biedt dit veel meer bang for the buck en gaat prima samen met een Samsung soundbar) wanneer een zo groot mogelijke HDR impact geen harde eis is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchEZmoder
njitter schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:14:
[...]

Het is jouw geld maar persoonlijk vind ik het een dure setup voor in de slaapkamer. De soundbar die je aangeeft heeft naast de soundbar ook nog 2 losse achterspeakers. Kun je die kwijt in je slaapkamer?

Ik denk dat elke soundbar met een subwoofer prima zal voldoen in de slaapkamer. Zelf heb ik een 58'' TCL hangen vanwege de prijs en omdat er Android TV op draait (Ziggo Go, F1TV).
Vind het geld niet zo belangrijk, verdien aardig wat en ik kijk eigenlijk alleen maar TV in de slaapkamer, woonkamer TV gaat eerdaags de deur uit... De achter speakers kunnen schuin achter m'n bed staan in de hoeken van de kamer. Las ook dat ze als extra front speakers gebruikt kunnen worden indien achter niks word.
Freshouttheoven schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:39:
Q-Symphony en soortgelijke integraties zijn in de regel meer marketing dan dat het daadwerkelijk een goede toevoeging is.

De Q990D is een bakbeest en imo voor de gemiddelde slaapkamer overkill, tevens ook breder dan een 48'' TV. Ik zou eerder naar de Samsung Q800D of Q930D kijken wanneer je ook achterspeakers wenst.

48S94D maakt gebruik van een WOLED paneel en is derhalve overpriced, imo kun je beter naar de LG 48B4 kijken (met de huidige prijspunt biedt dit veel meer bang for the buck en gaat prima samen met een Samsung soundbar) wanneer een zo groot mogelijke HDR impact geen harde eis is.
Zal zo eens kijken hoe breed dat ding eigenlijk is! Bed is dacht ik 190cm breed dus misschien wel overkill idd... Idem met de TV, zal zo eens naar kijken, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
DutchEZmoder schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:30:
[...]

Zal zo eens kijken hoe breed dat ding eigenlijk is! Bed is dacht ik 190cm breed dus misschien wel overkill idd... Idem met de TV, zal zo eens naar kijken, dankjewel!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/leZiAJNr3WHdgnxonA2whLVX0ZM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HMpLFFCKiEK7anrzlZvsAdGv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Thx! 1m 23cm... Valt nog mee haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Een 75'' TV past ook nog prima als je bed 1m90 is 🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5_m2CzPMXpYZQBPVHT1g9-EQdM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SnvvunqfwVksrRjulNAiH4wV.png?f=fotoalbum_large

https://www.samsung.com/n...s-smart-tv-qe75q60dauxxn/?

Wel kijken of je meubel dat houd:

Gewicht met voet
32 kg

Gewicht zonder voet
31.4 kg

[ Voor 8% gewijzigd door njitter op 19-11-2024 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
njitter schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:16:
Een 75'' TV past ook nog prima als je bed 1m90 is 🤣

[Afbeelding]

https://www.samsung.com/n...s-smart-tv-qe75q60dauxxn/?

Wel kijken of je meubel dat houd:

Gewicht met voet
32 kg

Gewicht zonder voet
31.4 kg
Ja klopt maar moet de subwoofer ook nog ergens kwijt kunnen 8)7 Ik dacht eraan om die naast de TV te zetten op het meubel. Met een 48 inch moet dat nog lukken. Heb nu een 42 inch en dan heb ik ongeveer 50cm ruimte aan beide kanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Subwoofer kun je gewoon ergens in een hoek zetten. Ding is draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Ben uiteindelijk toch voor de combi van Samsung S94D + Q99D soundbar gegaan. Die subwoofer is echt MEGA groot, dus daar wil ik nog wat voor verzinnen, misschien een plank aan de muur bevestigen waar die op kan. De enige reden dat deze niet in de weg staat is omdat ik vrijgezel ben...

Maar deze combi is wel echt geweldig, surround werkt top en er komt goed geluid uit. Beeld natuurlijk ook geweldig zoals elke OLED.

Pagina: 1