Meerkost voor herstellen van scheur in spanplafond

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwieke
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 29-08 05:27
Hallo ,

Heeft iemand ervaring met prijzen voor het herstellen van een scheurtje van 1 cm in een PVC spanplafond dichtbij een hoek ?

Ik kwam dit een maand geleden tegen bij het renoveren . Het plafond hing er 2 dagen en bij het behangen ging het mis en zat er een scheurtje in .
Alles prima hersteld in 25 min door de firma die het plafond monteerde . ( we zijn trouwens heel tevreden met het eindresultaat )
Tot de afrekening van de herstelling kwam ... Men vraagt voor de " urgente herstelling " 450€ . De uitleg vd firma is , dat men de hersteller in onderaanneming heeft . Die man zou dit bedrag aan hen aanrekenen ...

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:14
Zoiets vraag je toch van te voren zodat je niet voor nare verrassingen komt te staan?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 21:36
Ik denk niet dat je veel mensen zult vinden die voor minder komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06:46
€450,00 is natuurlijk een best bedrag voor een scheurtje van 1 cm. Was het iets wat in een kwartiertje gerepareerd was terwijl de volgende klus voor diegene slechts 1 straat verderop was? Moest er een heel nieuw doek in omdat een scheur niet te repareren is en komt diegene die het heeft herteld vanaf de andere kant van het land?
Zomaar 2 uitersten waar ook uiteenlopende prijskaartjes aan hangen.
En als zo'n scheur relatief snel te repareren valt: hoe groot is de kans dat het tijdens de werkzaamheden verder scheurt? Risico's worden graag afgedekt.

Dekt de verzekering zo'n ongelukje niet?

Zoekerman, zoek op meerdere zoekmachines tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 22:11
Je hebt herstellen en je hebt urgent herstellen. Daar zal een flink verschil qua prijs in zitten.

Dus dikke kans dat het (veel) goedkoper had gekund, maar daar heb je niet zoveel aan als ze er de noemer 'spoed' aan gehangen hebben en jij daar akkoord mee bent gegaan.

Heb je toevallig, al dan niet mondeling, toegezegd dat dit zo snel mogelijk opgelost moest worden?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:26
daniel14 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:31:
Ik denk niet dat je veel mensen zult vinden die voor minder komen.
Waarschijnlijk genoeg maar dan moet je een beetje mazzel hebben en ze vinden.

Een normaal bedrijf had dit onder nazorg gerepareerd voor uurtarief afgerond naar het eerste uur. Of zelfs voor niets. Uiteraard terwijl dit even meegepikt wordt als men toch in de buurt is of op een service dag met kleine klussen.

450 zonder kostenindicatie is gewoon schandalig. De hoofdaannemer had hier voor moeten waarschuwen. Als zij zelf de rekening moeten betalen dan accepteren ze dit ook niet ;) Al die bedrijven werken onderling met min of meer vaste tarieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 13:50
Ja het is duur.

Maar jij bent tevreden, ze zijn schijnbaar snel gekomen i.p.v. je over 4 maanden in te plannen. En ik ken de reistijden niet, en je hebt dit bedrijf nog nodig mocht je over 4 jaar een garantieclaim willen doen.

Ik zou het erbij laten zitten en de volgende keer eerst prijzen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwieke
We hebben terug contact opgenomen met het bedrijf ( 15 km verder) en gevraagd om wat uitleg en om een detaillering van de factuur, want daar stond gewoon het bedrag op. Dit kon niet... En een zinnige uitleg was er niet.
Om een lang verhaal kort te maken. We hadden de indruk dat het bedrag willekeur was. Toen we melden dat mijn collega onder indruk was van het werk en had overwogen om ook een spanplafond te plaatsen door hen, maar hierdoor afhaakte, wilde men de prijs zakken.
Uiteindelijk betalen we 333 €, wat nog prijzig is, maar meer aanvaardbaar.

Voordien had ik enkel gevraagd of er iets aan de scheur kon gedaan worden. Er werd gezegd dat er een factuur zou opgemaakt worden.

Een les voor de volgende keer.
30 jaar geleden hadden we ook een dergelijk conflict met een bouwaannemer. Die mens keek vooruit en vroeg of hij klanten mocht sturen om te kijken naar ons huis . Toen werkte hij 5u voor zijn eigen rekening. Uiteindelijk bracht dit meer op dan die 5u werken. Hij mocht nog 2 huizen bouwen in de straat en wij bleven reclame maken...
De tijden zijn veranderd...

Of we nu nog de firma zullen aanbevelen is maar de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:38

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

bouwieke schreef op woensdag 20 november 2024 @ 07:21:
We hebben terug contact opgenomen met het bedrijf ( 15 km verder) en gevraagd om wat uitleg en om een detaillering van de factuur, want daar stond gewoon het bedrag op. Dit kon niet... En een zinnige uitleg was er niet.
Om een lang verhaal kort te maken. We hadden de indruk dat het bedrag willekeur was. Toen we melden dat mijn collega onder indruk was van het werk en had overwogen om ook een spanplafond te plaatsen door hen, maar hierdoor afhaakte, wilde men de prijs zakken.
Uiteindelijk betalen we 333 €, wat nog prijzig is, maar meer aanvaardbaar.

Voordien had ik enkel gevraagd of er iets aan de scheur kon gedaan worden. Er werd gezegd dat er een factuur zou opgemaakt worden.

Een les voor de volgende keer.
30 jaar geleden hadden we ook een dergelijk conflict met een bouwaannemer. Die mens keek vooruit en vroeg of hij klanten mocht sturen om te kijken naar ons huis . Toen werkte hij 5u voor zijn eigen rekening. Uiteindelijk bracht dit meer op dan die 5u werken. Hij mocht nog 2 huizen bouwen in de straat en wij bleven reclame maken...
De tijden zijn veranderd...

Of we nu nog de firma zullen aanbevelen is maar de vraag...
Een factuur is geen offerte natuurlijk. Dus als men zegt dat er een factuur wordt opgemaakt, dan is er sprake van een opdracht en lijkt het mij dat je al akkoord bent gegaan met de werkzaamheden?

Wijze les voor de volgende keer: vraag altijd eerst een offerte, dan weet je wat het kost.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
bouwieke schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:09:
Het plafond hing er 2 dagen en bij het behangen ging het mis en zat er een scheurtje in .
Peer_76 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:45:
Dekt de verzekering zo'n ongelukje niet?
Heb je de verzekering nog gecontacteerd? Bij sommige inboedel- of opstalverzekeringen valt zelf veroorzaakte schade door eigen toedoen ook onder de dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwieke
Onze familiale verzekering dekt dit helaas niet.
Pagina: 1