Sony speakerset met onbekende aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingPineapple
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-09 13:49
Hallo!

Mijn man heeft gisteren via Marktplaats een gratis Sony surround speakersetje opgehaald. Hij is een beetje hobbyist, dus het leek hem wel wat om te proberen de speakers aan de praat te krijgen met onze TV. De aanbieder van de speakers kon hem helaas niet vertellen of ze nog werkende zijn.

Nu komt alleen het dingetje.. we hebben geen idee hoe we ze kunnen aansluiten. We missen duidelijk iets van een kastje of versterker, maar hebben geen idee wat voor soort.

Mijn man had al het idee om de aansluitingen te verwijderen en ze op die manier aan een versterker aan te sluiten, maar ik dacht ik ga eerst eens een poging wagen op Tweakers of hier iemand de aansluiting van deze speakers herkent.

Google heeft weinig opgeleverd, ik denk dat het om wat oudere technologie gaat. Maar hopelijk hoeft dat de pret voor ons niet te drukken, want wie weet komt er wel heel mooi geluid uit.

Wie o wie kan ons meer informatie verschaffen over wat we in handen hebben gekregen? 😄

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5jmAsAQnNGKOUPfpYGTVpZBnTaY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UYdk8RneF3XRqWMHcZ1ALEY7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwV4wtKUYazIl6hNhmVcPNLcd5k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LM4Fl2iaEtkoIPBeGKPJskcy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_PK29wSPvCZS_IzX9LTyFUE-30=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M6TbfKwP63M2NLGJZhkM27yv.jpg?f=fotoalbum_tile

UPDATE:
Bedankt voor jullie reacties. We hebben maar besloten de speakers door te geven aan een ander. De “DVD spelers” die ervoor te krijgen zijn op MP komen al inclusief speakers want het is een home cinema set zoals jullie al zeiden, dus dan hebben de gratis speakers ook weinig nut. En we missen de subwoofer dus om er een projectje van te maken hebben we ook niet echt veel aan.

[ Voor 8% gewijzigd door FlyingPineapple op 23-11-2024 09:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:29

Theck88

If it's hard just KISS!

Dit zijn pluggen die Sony gebruikt om een speaker op een blu-ray/DVD-speler aan te kunnen sluiten. In dit apparaat vindt tevens de versterking plaats. De luidsprekers zelf zijn passief.

Je kunt deze luidsprekers aansluiten op een AV-receiver door de gekleurde stekkertjes eraf te knippen. De kabel dient gestript te worden zodat ze op een AVR aangesloten kunnen worden.

Heb geen hoge verwachtingen van deze luidsprekers.

P.s. zat er geen subwoofer bij, want die ga je zeker missen.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingPineapple
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-09 13:49
Theck88 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:09:
Dit zijn pluggen die Sony gebruikt om een speaker op een blu-ray/DVD-speler aan te kunnen sluiten. In dit apparaat vindt tevens de versterking plaats. De luidsprekers zelf zijn passief.

Je kunt deze luidsprekers aansluiten op een AV-receiver door de gekleurde stekkertjes eraf te knippen. De kabel dient gestript te worden zodat ze op een AVR aangesloten kunnen worden.

Heb geen hoge verwachtingen van deze luidsprekers.

P.s. zat er geen subwoofer bij, want die ga je zeker missen.
Bedankt voor je reactie!

Ik moet toch eerlijk bekennen dat ik nooit een DVD speler heb gezien met dit soort aansluitingen op de achterkant. (Was überhaupt niet bekend met dit concept) Weet je toevallig wat voor “type” DVD speler ik op zou moeten zoeken? Is het een bepaalde serie oid?

Het alternatief klinkt wel als iets waar mijn man zich aan wilt wagen. Zou het de moeite waard zijn als hij hier een projectje van maakt of is de geluidskwaliteit echt heel bar?

Er zat geen subwoofer bij :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

franssie

Save the albatross

Het waren 5.1 AV systeempjes met inderdaad soms een DVD speler ingebouwd, heb ik 20+ jaar geleden eens gehad. Geluid zal niet veel voorstellen zonder sub (ook niet met overigens) - was leuk voor een filmpje maar voor muziek was het niet geschikt. Denk dat het lastig wordt nog een versterker te vinden met die aansluitingen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:12
FlyingPineapple schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:33:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Ik moet toch eerlijk bekennen dat ik nooit een DVD speler heb gezien met dit soort aansluitingen op de achterkant. (Was überhaupt niet bekend met dit concept) Weet je toevallig wat voor “type” DVD speler ik op zou moeten zoeken? Is het een bepaalde serie oid?

Het alternatief klinkt wel als iets waar mijn man zich aan wilt wagen. Zou het de moeite waard zijn als hij hier een projectje van maakt of is de geluidskwaliteit echt heel bar?

Zoeken op serienummer van een van de speakers (SS-TSB105) geeft iig een bluray speler:
https://www.sony.nl/elect...-systems/bdv-e280/manuals

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

FlyingPineapple schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:33:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Het zijn dan ook geen standalone dvd-spelers, maar all-in-one homecinemasets waarin de receiver en dvd-speler (of blu-ray) in 1 apparaat gecombineerd zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1