glasveze oneindig ??????

Pagina: 1
Acties:

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik had vandaag een disussie in de klaas dat glasvezl oneindig was of niet
ik zeg van niet. ik denk dat maximu theorethies 2.4gigabyte/sec. is.
meen dit ergens gelezen te hebben. klopt dit of is glasvezel wel oneindig?

Verwijderd

Niets is oneindig....

Flilosofisch hè! :)

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 23:45
Voorzichtig antwoord:

Dat ligt helemaal aan de technologie. Toen ik mijn eerste 33k6 modempje kocht was dat echt wat. Nu wordt er ADSL over dezelfde koperdraadjes geperst. Volgens mij gaat dat met glasvezel net zo. Nog meer verschillende kleuren, nog een hogere frequentie. Misschien wordt er ook al wel met fasen gewerkt. Het kan nog wel even door zo. Volgens mij is er wel een praktische grens maar er is altijd wel iemand die het nog net iets sneller kan.

De snelheid van het licht in de kabel in redelijk de lichtsnelheid.

There is no place like 127.0.0.1

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
en hoe zit dat dan met het heelal?? ;)

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
WE hadden het er pas over ook in de klas maar er waren chinezen die doormiddel van multichanneling iets van 3TB binnen een seconden konden laten versturen :-)

Verwijderd

Momenteel wordt gem. 2Terabits/s gebruikt. Vandaag in artikel gelezen, wacht ff (bader-blader), in PC-magazine-US, blz. 29, Artikel "Take it to the limit" staat "..., but fiber's theoretical limit is about 100 Terabits."

Edit: Met dank aan marcus22. Ik schreef ff hoe ik het uitspreek. Nog niemand het als 'teera....' horen uitspreken. :)

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 23:45
[off topic]
Op donderdag 13 september 2001 17:27 schreef J.A.M.F. het volgende:
Momenteel wordt gem. 2Terrabits/s gebruikt.
Moet het niet Terabits zijn? Met één r? Anders heeft het wat met aarde te maken en zo.

[/off topic]

There is no place like 127.0.0.1

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:13

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

NTT heeft het record op hun naam staan (10TBit) en ik denk zelfs dat dit niet het einde is. 2.4gbit/s is zeker NIET het maximum...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Je hebt een heleboel soorten glasvezel. De max snelheid van glasvezel is uiteraard beperkt, en wel door de demping. De verschilende soorten zijn o.a. Step-index multimode(niet bruikbaar), graded index multimode en Single mode. Door de laatste is de hoogste bandbreedte mogelijk.
In normaal gebruik is 40Gb wel een beetje het maximum op dit moment... (dus niet in een lab ofzo..)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:36
is glasvezel wel oneindig?
mooi vage stelling. glasvezel qua lengte, snelheid, signaalbehoud?
ze hebben al een terabyte over een glasvezelkabel weten te pompen geloof ik.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33

Tux

Hoe veel data over een stukje glas kan ligt nu nog niet aan de capaciteit van de kabel maar aan de capaciteit van de apparaten die elektrische pulsen naar licht omzetten.
De processoren die daar inzitten kunnen niet zulke hoge frequenties aan.

Ik geloof dat het zoiets was

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 17:34

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

KPN werkt nu ook al met 2,5 GB/s.
Kan het weten werk er nl. :)

• tweakerbee
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Tot je per foton werkt, en dan kan het niet meer "sneller", hooguit weer parallel. :P

You can't have everything. Where would you put it?

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op donderdag 13 september 2001 18:15 schreef Hurricane het volgende:
KPN werkt nu ook al met 2,5 GB/s.
Kan het weten werk er nl. :)
Idd voor het normale SDH netwerk worden snelheden tot 2,5 GB/s gebruikt.
Daarnaast is er ook nog DWDM (Lambdanet) dat op dit moment op 40GB/s per seconde werkt.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• 4POX
  • Laatst online: 22-08 09:39

4POX

Everybody is wired

Als je met analoge signalen gaat werken is het oneindig

ANALOOG is oneindig veel combinaties..

AKA Rinkel weblog

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24

ThaHandy

Discovery Channel

offtopic
1 glasvezel kabel de aarde rond en je hebt een ping van 100
eruuug snel
offtopic

• 4POX
  • Laatst online: 22-08 09:39

4POX

Everybody is wired

Op vrijdag 14 september 2001 05:02 schreef ThaHandy het volgende:
offtopic
1 glasvezel kabel de aarde rond en je hebt een ping van 100
eruuug snel
offtopic
offtopic.

Maar je hebt maar de helft nodig om elk punt op aarde te kunnen bereiken. Dan heb je de ping al verlaagd naar 50ms 8-)

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

ik meen op t.net geleze te hebben dat je 14 TB door één glasvezeltje te pompen is? correct me if i'm wrong

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Nee, 10Tbits...

Het record stond eerst op naam van Siemens, nl. 3,2 Terabitjes....

Verwijderd

oh, in dat geval hoef ik um niet. :+

RGZ

MASH
Op vrijdag 14 september 2001 08:50 schreef dutchrups het volgende:
Nee, 10Tbits...

Het record stond eerst op naam van Siemens, nl. 3,2 Terabitjes....

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:00

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

mar ligt het ook niet aan de lengte van zo'n kabel hoeveel er door heen kan? of heb je geen verlies??? hmmm, of toch niet... vreemd, ik weet t ff niet meer... pleez help!

We've got that ring of confidence

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:49
Ik geloof dat je over langere kabels grotere bandbreedte hebt, aangezien je door de extra lengte veel langere golven kan maken. Klinkt raar, maar is volgens mij wel zo :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• wouzer
  • Niet online
Ja, lekker vaag "oneindig". Het is zo dat je met glasvezel een grotere lengte kan overbruggen dan met convertionele kabels, echter het signaal in glasvezels hebben wel degelijk verlies. Zo liggen er over de bodem van de oceaan wel glasvezelkabels, maar heus niet zonder om de paar kilometer een signaal versterker. Het signaal in een glasvezen "verloopt" kun je zien als een foton dat via de buitenranden (mantel) van de kabel binnen afgeketst wordt zodat het binnen (kern) blijft. Als je dit te lang zou volhouden zal je signaal kunnen verlopen met de voorgaande of nakomende "1"-en en "0"-en.

Damn, dat is wel 4 jaar geleden voor mij, had ik aan die mts TOCH nog wat goeds overgehouden. :P

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op zaterdag 15 september 2001 01:28 schreef FatalError het volgende:
Ik geloof dat je over langere kabels grotere bandbreedte hebt, aangezien je door de extra lengte veel langere golven kan maken. Klinkt raar, maar is volgens mij wel zo :)
neej hoor... al maak je golven met een periode die het zelfde is als de lengte van de kabel, en je zou en (theoretisch) in 2en knippen... dan nog kun je het signaal ontvangen hoor!

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1