Home Wizard Energy Plus; meerdere SMA omvormers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpel_800
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11:57
Beste Tweakers,

Om wat inzicht te houden in het verbruik van het huis heb ik een home wizard P1 meter aangeschaft. Dit werkt erg goed. We hebben echter ook een paar omvormers hangen dus ik heb het abbonement aangeschaft om zodoende een koppeling te kunnen maken met onze SMA omvormers.

Echter begrijp ik dit niet zo goed en de chatbot kon mij ook niet helpen. Je maakt met de HW app eigenlijk een connectie naar de SMA app. Echter heb ik in mijn SMA app ook omvormer systemen van bijv. m'n moeder, schoonouders en buren (omdat ik die geïnstalleerd heb en ze wil kunnen monitoren).
Maar de HW app weet nu natuurlijk niet welke systemen van mij zijn, en telt deze hoogstwaarschijnlijk bij elkaar op, waardoor ik totaal nutteloze data hieruit verkrijg?

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt

Tim

Screenshot van mijn SMA app met verschillende zonnestroominstallaties..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dEkErpISMRDQ9Gthi7QtEjIWtRQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ult7ejqHRlQ7nJIPAm3SgARr.jpg?f=fotoalbum_large

Amber 65 voor VVW. Atlantic Explorer SWW. PV 19.2kWp -> Noord: SMA SB1.5 - SMA ZW: SMA STP 3.0- Zuid: SMA STP 4.0 - ZZO: SMA STP6.0TL, Kia Niro EV. Zappi Laadpaal

Beste antwoord (via timpel_800 op 19-11-2024 20:00)

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
timpel_800 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:49:
Een apart account maken bij SMA waar je alle omvormers instopt die je niet zelf op je dak hebt liggen.

Dan blijven alleen je eigen zonnepanelen over en die kan je dan monitoren in Home Wizard.
De panelen van vrienden en familie kan je dan monitoren in de SMA-app.

Spel en typfouten voorbehouden

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
timpel_800 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:49:
Een apart account maken bij SMA waar je alle omvormers instopt die je niet zelf op je dak hebt liggen.

Dan blijven alleen je eigen zonnepanelen over en die kan je dan monitoren in Home Wizard.
De panelen van vrienden en familie kan je dan monitoren in de SMA-app.

Spel en typfouten voorbehouden