Het is tijd om m'n oude Epson stylus office inkjet printer te vervangen. Hoofdtreden is een verstopping van de printkop die ik niet meer vrij krijg (deze is een tijd minder frequent gebruikt geweest). Al van alles geprobeerd met als gevolg een fortuin aan inkt erdoor gejaagd. Nu de schoolgaande kinderen toch terug meer beginnen printen wil ik toch een nieuwe printer aanschaffen.
Op zich ben ik zeer tevreden van Epson (dit was nog maar m'n 2e printer in zo'n 30 jaar) en was ik aan het kijken naar zo'n EcoTank printer omdat de inktcartridges toch redelijk prijzig zijn. Na gekozen te hebben voor de EcoTank ET-4850 begon is plots te twijfelen of een laserprinter niet interessanter is
. Na wat rondkijken kwam ik uit op de HP MFP 4302FDN.
Dilemma dus en ik ben niet zo goed in kiezen...
Alvast bedankt voor de feedback!
Op zich ben ik zeer tevreden van Epson (dit was nog maar m'n 2e printer in zo'n 30 jaar) en was ik aan het kijken naar zo'n EcoTank printer omdat de inktcartridges toch redelijk prijzig zijn. Na gekozen te hebben voor de EcoTank ET-4850 begon is plots te twijfelen of een laserprinter niet interessanter is
Dilemma dus en ik ben niet zo goed in kiezen...
- Wat ik vooral zie is dat de print (en scanresolutie) bij de meeste laserprinters lager ligt als bij inkjet printers van Epson. Is dit merkbaar? Waarom dit verschil tussen beide technologieën?
- Toners lijken me ook duur maar waarschijnlijk print je daar belachelijk veel mee?
- De hoofdreden dat ik naar laser ben beginnen kijken is omdat de printkop van de inkjet verstopt is geraakt door deze een tijdje niet te gebruiken. Mogelijks is dit bij de EcoTank printers ook een risico? Is dit bij laserprinters een probleem? Kan de toner beginnen "samenkoeken" door de printer een tijd niet te gebruiken?
- Verder is het stroomverbruik veel hoger van zo'n laserprinter ±500W vs ±20W. Aangezien dat de printer vooral in standby of sleep staat is dit waarschijnlijk minder een probleem? Vanwaar dit grote verschil?
Alvast bedankt voor de feedback!