Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14
Wij zitten midden in een verbouwing en gaan daar behoorlijk wat verduurzamen/isoleren. Vloerisolatie, dakisolatie, gevelisolatie, nieuwe deuren en kozijnen met HR++ glas en een hybride warmtepomp.

Nou kreeg ik via de verzekeraar een aanbod, die doen voor een paar tientjes je ISDE subsidie aanvraag. Nou is die paar tientjes op het totale bedrag niet heel veel. Maar is het aanvragen echt lastig of is het zonde van het geld en kan je dit beter gewoon zelf doen?

Op de offerte van de aannemer en loodgieter heb ik iig alvast de meldcodes laten vermelden en daarnaast ook alvast foto's gemaakt van voor en tijdens het slopen van de woning.

Beste antwoord (via Phoolie op 19-11-2024 13:52)

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 19:19
Phoolie schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:30:
[...]

Wat voor meetrapport heb je dan precies nodig van de glaszetter?

En als zo'n aanvraag afgekeurd wordt omdat je gegeven mist, dan geven ze gewoon aan wat je nog extra aan moet leveren?

[...]
Het is een verplichte upload bij het stukje glas, je kunt gewoon een aanvraag opstarten en kijken wat er nodig is, en of je alle info hebt. 't is pas definitief als je het instuurt, je kunt tussendoor opslaan.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cereal
't is een half uurtje werk, als je het zelf doet heb je er controle over, je moet wel inderaad het e.e.a. aanleveren.
Ik zit toevallig nog op 't meetrapport van de glaszetter te wachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 12:00

Bezulba

Formerly known as Eendje

Imho zit het werk in het bijhouden van alle dingen die je doet met offertes en facturen van leveranciers e.d. die de juiste informatie moet bevatten. Zo'n verzekeraar gaat dat niet overnemen van je, dat mag je nog steeds zelf doen. Dan is het opsturen van de uiteindelijke informatie het werk niet.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Cereal schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:19:
't is een half uurtje werk, als je het zelf doet heb je er controle over, je moet wel inderaad het e.e.a. aanleveren.
Ik zit toevallig nog op 't meetrapport van de glaszetter te wachten :)

En als zo'n aanvraag afgekeurd wordt omdat je gegeven mist, dan geven ze gewoon aan wat je nog extra aan moet leveren?
Bezulba schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:19:
Imho zit het werk in het bijhouden van alle dingen die je doet met offertes en facturen van leveranciers e.d. die de juiste informatie moet bevatten. Zo'n verzekeraar gaat dat niet overnemen van je, dat mag je nog steeds zelf doen. Dan is het opsturen van de uiteindelijke informatie het werk niet.
Ik zie nu ook dat de Hybride warmtepomp die we gaan krijgen niet eens op de lijst met warmtepompen staat die ze (verzekeraar) hebben. Nog een goede reden dus om het gewoon zelf te regelen :)

[ Voor 38% gewijzigd door Phoolie op 19-11-2024 09:32 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Cereal
Phoolie schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:30:
[...]

[...]
Het is een verplichte upload bij het stukje glas, je kunt gewoon een aanvraag opstarten en kijken wat er nodig is, en of je alle info hebt. 't is pas definitief als je het instuurt, je kunt tussendoor opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Cereal schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:38:
[...]

Ok, ik ga het wel zien. Heb bij dat rapport nog even geen beeld van wat dit dan in zal houden, maar daar ga ik mij wel in verdiepen op het moment dat ze de kozijnen en glas gaan plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 16:31
Phoolie schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:54:
[...]

Ok, ik ga het wel zien. Heb bij dat rapport nog even geen beeld van wat dit dan in zal houden, maar daar ga ik mij wel in verdiepen op het moment dat ze de kozijnen en glas gaan plaatsen.
Het was bij mij niet meer dan het inmetingsrapport van het hoeveelheid glas. Ze willen controleren dat je niet je hele huis van glas maakt i.p.v. enkel de bestaande oppervlakken verbetert. Bij mijn schuifpui hadden ze die staat niet meer en hebben ze gewoon de glasbon van de fabrikant aangeleverd, dat werkte ook.

Overigens dus wel handig om er even naar te kijken als je begint, want ik moest er overal achteraan toen alles was afgerond, dat was niet altijd even makkelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Zinloos1 op 19-11-2024 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
Zinloos1 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:22:
[...]

Het was bij mij niet meer dan het inmetingsrapport van het hoeveelheid glas. Ze willen controleren dat je niet je hele huis van glas maakt i.p.v. enkel de bestaande oppervlakken verbetert. Bij mijn schuifpui hadden ze die staat niet meer en hebben ze gewoon de glasbon van de fabrikant aangeleverd, dat werkte ook.

Overigens dus wel handig om er even naar te kijken als je begint, want ik moest er overal achteraan toen alles was afgerond, dat was niet altijd even makkelijk.
We zijn al begonnen, dus vooraf gaat hem niet meer worden. Alles verloopt via de aannemer, zal die wel even vragen of hij een inmetingsrapport heeft. Hij is toen wel langs geweest met de kozijnen leverancier om in te meten, dus die zal er vast wel zijn. Maar ga iig direct even navraag doen.
Pagina: 1