[PW] Vergelijking matched niet met filter

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:36
Als ik op de Blackfriday Pagina de link onder een category volg, bv die mooie blauwe knop onder 'phones'

dan laad de PW met een prijsdalingsfilter van 20% (minimum) maar er worden ook kortingen van <10% getoond. Voorbeeld link, phones van de BF pagina:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gNisiXSw7M2tfRRWnygVNnRuk-o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s2aF8ciEutZ138HcN78xO95l.png?f=fotoalbum_large

categorie: Smartphones

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CkLjv1-EMhSktSquOtcxKQ5T8mc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LX0CoxImz8Dpq0kRPjK0TD02.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 02:55:
Als ik op de Blackfriday Pagina de link onder een category volg, bv die mooie blauwe knop onder 'phones'

dan laad de PW met een prijsdalingsfilter van 20% (minimum) maar er worden ook kortingen van <10% getoond. Voorbeeld link, phones van de BF pagina:

[Afbeelding]

categorie: Smartphones

[Afbeelding]
Goed gezien :) Het is inderdaad zo dat als je doorklikt naar de Pricewatch, de prijsdalingen op minimaal 15% staan ingesteld. Een poosje geleden hebben we dit filter vervangen door een Deals-dropdown die begint vanaf 20%, dus er zit nu een discrepantie in wat je ziet en welk filter daadwerkelijk actief is. Niet ideaal maar ook niet eenvoudig op te lossen, want instellen op 20% geeft significant minder resultaten en 15% toevoegen is buiten de Black Friday-periode niet echt interessant.

Overigens zitten er meer verschillen tussen deze pagina's, want het deals-artikel gebruikt een referentieperiode van 30 dagen en de Pricewatch standaard 10. Als je meer controle wilt hebben over de prijsdalingsfilter dan kun je dat doen op https://tweakers.net/pricewatch/deals/. Daar ontbreken echter de filtermogelijkheden voor specificaties, vandaar dat we vanuit het artikel naar de Pricewatch verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
thanks voor de feedback.

ik snap het, maar ook niet.

Er kan toch een 15% optie in de dropdown zitten waarbij de 20% de default is? aan de response te zien hebben jullie ze ook niet hardcoded maar wordt de float value echt gebruikt: als ik die zelf naar 0.1 verander dan werkt het filter gewoon.

Anyway, ik heb er niet veel last van omdat ik hem al in een userscriptje hebt verwerkt (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 23:45:
thanks voor de feedback.

ik snap het, maar ook niet.

Er kan toch een 15% optie in de dropdown zitten waarbij de 20% de default is? aan de response te zien hebben jullie ze ook niet hardcoded maar wordt de float value echt gebruikt: als ik die zelf naar 0.1 verander dan werkt het filter gewoon.

Anyway, ik heb er niet veel last van omdat ik hem al in een userscriptje hebt verwerkt (y)
Goed om te horen dat je het al hebt kunnen oplossen! Na mijn reactie gisteren hebben we dit nog even besproken, en willen we 15% alsnog toevoegen. Dus die aanpassing zul je vanzelf nog zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Top d:)b wel zo mooi en consequent!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
Is zojuist aangepast, dus als je doorklikt vanuit het artikel staat de filtering visueel ook op 15% :) Tevens hebben we de optie voor 50% laten vervallen omdat deze in de praktijk tot weinig bruikbare resultaten leidde. Zoals eerder aangegeven kun je wel specifieke grenzen instellen op https://tweakers.net/pricewatch/deals/.

• sjorsjuhmaniac
@jelle. top!
lijkt nog wel een foutje in te zitten:

bij selectie van bv 15% worden items met 15% niet weergegeven in de resultaten. Lijkt dus een >15% selection ipv een >=15%.

De laatste lijkt mij logischer gezien het ontbreken van een verdere omschrijving voor de gebruiker.

voorbeeld links:

zonder selectie, huidige prijs voor de uitvoering: Samsung 870 QVO 8TB is 15% goedkoper.

met filter:
categorie: SSD's

zonder filter:
categorie: SSD's
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.