Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-08 18:13
Mijn vraag

Hallo,

Ik vraag me af of jullie me misschien kunnen helpen met volgende situatie:

Ik heb recent de Bequiet! Lightbase 900 FX gekocht om mijn PC in over te bouwen maar met een betere cooler, de Arctic Liquid Freezer III 420 waarvan ik de stock fans vervangen heb door Bequiet! Lightwings 140 High Speed, die tevens ook op de case zitten (regular versies dan).

Na alles te versteken en te connecteren kom ik tot de conclusie dat voor zover ik kan zien mijn cooler fans altijd op 100% liggen te draaien.

Mijn connecties lopen als volgt:
  • 3 x Lightwing High Speed daisychained aan de Arctic Freezer III pomp. (vervanging stock fans door de High Speed Lightwings)
  • Van de Arctic Freezer III pomp => Fan cable to CPUFAN header/PWM cable to SYSFAN1 header/Pomp cable to PUMPFAN header. (Om de fans van de cooler apart aan te sturen ten opzichte van de case fans die allemaal aangesloten zitten op 1 van de 2 ingebouwde hubs van de case)
  • Lightbase 900 FX fan cable naar SYSFAN2 header. (om de case fans aan te sturen)
Is dit allemaal juist aangesloten? Ik heb getracht wat meer tests te doen via FanControl en SignalRGB fan aansturing maar ik lijk geen beweging te krijgen in de fan speed van mijn cooler fans.

Relevante hardware in bijlage en hopelijk kan iemand me advies geven om dit euvel op te lossen.

Alvast bedankt