Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:04
Goedenavond Tweakers,

Helaas zijn m'n ideeën op dus hoop ik dat één van jullie mij kan helpen.

Heb in mijn douche een inbouwkraan van Hansgrohe (inbouwdeel is een ibox universal 2). Afvoer douche is aangesloten op een wtw.

Ik ervaar echter een schommelende druk bij het douchen. Als ik de douchekop eraf haal, zie ik ook dat het water na een tijdje minder wordt. Het ligt dus niet aan de douchekop. Het blijft soms ook een hele tijd goed gaan, maar dan zet ik hem uit en aan, en gaat de straal ineens een stuk zachter.

Ik heb ook gekeken of ik dit dan nog kan beïnvloeden door bijvoorbeeld alleen koud water te vragen, maar de druk keert niet terug. Uit en aan werkt om de druk terug te krijgen. Ik snap er niks meer van, dus hoop dat iemand mij op ideeën kan brengen!

[ Voor 4% gewijzigd door Daiov97 op 18-11-2024 21:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runeazn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06 20:37
Probeer dit eens: Is hetzelfde bij warm water uit je kraan? Dus zonder de temperatuur regel ding er tussen.
Dit check je simpel door je wasbak kraan (als die op het zelfde systeem is aangesloten) open te draaien.

- Is het water warm
Ja ->ga verder
nee->kom maar terug naar tweakers
- Verandert de druk?
Nee-> Je douchekraan is kapot.
Ja-> kom maar terug naar tweakers.

[ Voor 7% gewijzigd door runeazn op 18-11-2024 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:32
Volgens welk principe schema is de WTW aangesloten?

Heb je ook al eens geprobeerd de douche warmer te draaien en maakt dat verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:16
Is het afnemen van druk eenmalig tijdens een douche beurt of gebeurt het na een paar minuten weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:04
Excuus voor de late reactie, inmiddels wat dingen geprobeerd, maar helaas zeker niet beter geworden.
mkmi schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:08:
Is het afnemen van druk eenmalig tijdens een douche beurt of gebeurt het na een paar minuten weer?
In het begin, als alles koud is, lijkt het prima te werken. Maar na verloop van tijd neemt het af, soms nu zelf zo erg dat het een beetje druppelt. Aan uit lijkt niet altijd heel goed te werken. Als ik tijdje wacht lijkt het meer te doen.

Probleem speelt niet in kraan bij wasbak. Nog belangrijker is dat de handdouche, die ook op de inbouwkraan zit aangesloten, het ook prima doet, op het zelfde moment dat hoofddouche niet functioneert.

De douchekop zelf heb ik al open gehad, zie ik niks vreemd aan. Zit het dan aan de aansluiting van douchekop met de leiding in de muur?
Pejdref schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:28:
Volgens welk principe schema is de WTW aangesloten?

Heb je ook al eens geprobeerd de douche warmer te draaien en maakt dat verschil?
Zowel op de koud water van de inbouwkraan en kraan wasbak als op de koud water naar de ketel. Douche warmer draaien lijkt weinig te doen.

[ Voor 42% gewijzigd door Daiov97 op 29-11-2024 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 06:48
Heb je de kraan zelf al gecontroleerd op verkalking? In de instructie staat regelmatig bewegen om te voorkomen dat de kalk kan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runeazn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06 20:37
Al opgelost?
Volgens het stappenplannetje zou ik zeggen doe een nieuwe douchekraan er in.
Als je handig bent kan je het warmtelement eventueel nog repareren/schoonmaken of vervangen van je douchekraan.
Pagina: 1