Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marianne-tweak
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-11-2024
Voor mijn vader van 76 ben ik op zoek naar een oplossing.

Hij gebruikt een oude telefoon als mp3 speler en belt (echt waar)2 x per jaar. Deze telefoon heeft het nu begeven. Ik zoek een alternatief maar ken niet alle functionaliteiten. Hij heeft diverse mp3 kaarten met heel heel veel muziek. Meeste telefoons hebben toch geen sd kaarten meer?

Wie heeft veel technische kennis, wat is mogelijk?

Ik dacht zelf aan telefoon met één toets bellen voor nood gevalen (zoiets als kinderhorloge?)
Plus

Losse kwalitatieve mp3 speler?

Wie heeft advies. ALVAST BEDANKT

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 16:30

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Welk type SD kaart hebben we t over? Hoeveel data is het totaal? Waarom voldoet Spotify niet? Welke eisen heb je aan de telefoon?

Er mist nog het nodige aan informatie...

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er zijn nog zat telefoons met een SD-kaart slot, alleen is het nu vaak een combinatie SD en tweede SIM (je moet kiezen waarvoor je hem gebruikt). Maar met een SD-kaart lezer kan het altijd overgezet worden?

En wat is heel veel? Ik heb 250 GB aan MP3 bestanden op mijn telefoon ;)

Voor het gebruik van je vader voldoet ook een oudere telefoon.

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 18-11-2024 19:54 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-05 18:36
Wat voor merk/model telefoon heeft hij nu, hoe dichter bij het op zijn oude lijkt hoe makkelijker de overgang schat ik zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52

franssie

Save the albatross

@marianne-tweak
Hij heeft diverse mp3 kaarten met heel heel veel muziek.
Dit verdient toch echt veel toelichting. Heeft ie een SD kaart jukebox :P

Dus welke hardware nu etc, anders blijven we raden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@marianne-tweak Zoals andere ook al aangeven. We hebben iets meer informatie van je nodig om tot een goed advies te kunnen komen, zou je de volgende informatie willen toevoegen aan je openingspost:
- Budget
- Welk toestel gebruikt hij nu?
- Wat voor kaarten heb je het over?
- Wat heb je zelf al gevonden in bijvoorbeeld de Pricewatch? (Tip, je kan daar filteren op SD kaarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marianne-tweak
Flimovic schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:53:
Welk type SD kaart hebben we t over? Hoeveel data is het totaal? Waarom voldoet Spotify niet? Welke eisen heb je aan de telefoon?

Er mist nog het nodige aan informatie...
Hij heeft nu een Samsung J5
Met een micro sd kaart met 32 gb aan muziek.

Deze man weigert spottify omdat hij zijn eigen muziek wil. Hij belt niet maar alleen om bereikbaar te zijn als hij een wandeling maakt.

Het is zo moeilijk uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ok de wensen lijken te zijn

1) een mp3 speler die micro SD lust
2) iets waarmee iemand hem kan bellen
3) een SOS knop, waarmee hij kan bellen
4) - en dit is een aanname van mij - het zelf kunnen wisselen van de SD kaarten (aangezien er eerder sprake was van meerdere)?

Alle telefoons ondersteunen nog micro SD dacht ik.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marianne-tweak
rens-br schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 07:07:
[mbr]@marianne-tweak Zoals andere ook al aangeven. We hebben iets meer informatie van je nodig om tot een goed advies te kunnen komen, zou je de volgende informatie willen toevoegen aan je openingspost:
- Budget
- Welk toestel gebruikt hij nu?
- Wat voor kaarten heb je het over?
- Wat heb je zelf al gevonden in bijvoorbeeld de Pricewatch? (Tip, je kan daar filteren op SD kaarten)[/]
Ik had gezien dat een Samsung galaxy watch 5 met simkaart zonder telefoon kan fungeren. Dat lijkt me handig, dat hij deze om doet zodra hij de deur uit gaat. En daarbij een losse mp3 speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-05 18:36
In dit geval, koop een Samsung A15, zie hem nu vanaf 120 Euro in de Pricewatch, kan een SD kaart in, en kan weer jaren mee. Het is een instapmodel, maar klinkt niet alsof hij meer nodig heeft.

uitvoering: Samsung Galaxy A15 4G, 4GB ram, 128GB opslag Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marianne-tweak
franssie schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:24:
Ok de wensen lijken te zijn

1) een mp3 speler die micro SD lust .klopt
2) iets waarmee iemand hem kan bellen klopt. Hij belt dus nooit voor de gezelligheid, maar 2x per jaar om zijn kaart/ nummer sim te behouden ;-))
3) een SOS knop, waarmee hij kan bellen. Gewoon mijn moeder of mijzelf onder de knop
4) - en dit is een aanname van mij - het zelf kunnen wisselen van de SD kaarten (aangezien er eerder sprake was van meerdere)? Lijkt me handig dat ik alles overzet op een 32gb kaart

Alle telefoons ondersteunen nog micro SD dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik denk dat een smartwatch eerder uitleggen en gepriegel is dan een nieuwe smartphone vergelijkbaar met zijn oude. Dus zou ook gewoon een nieuwe smartphone kopen. Daar kan 'ie immers al mee overweg.
Zo niet zou ik eerder een dumbphone en een losse mp3 speler kopen.

Tevens verwacht ik dat de mp3 collectie wel meevalt. Ik lees 32gb sd-kaart, tegenwoordig stelt dat niks meer voor. Hoeveel daarvan zijn het er?
Ik verwacht dat je wel een sd-kaart kunt kopen waar alles in 1x oppast, en je niet meer hoeft te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 16:30

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Moet het per se een smartphone zijn? Of mag het ook een dumbphone zijn?

Kijk eens bij de volgende modellen, allemaal met SD-kaart, SOS-knop en 3,5mm koptelefoonaansluiting.
categorie: Smartphones

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:14

Barrycade

Through the...

marianne-tweak schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:26:
[...]

Ik had gezien dat een Samsung galaxy watch 5 met simkaart zonder telefoon kan fungeren. Dat lijkt me handig, dat hij deze om doet zodra hij de deur uit gaat. En daarbij een losse mp3 speler.
Hoe handig is je vader met techniek?
Mp3 speler die micro sd kaartjes lust kost max 50 euro. Zie Coolblue voor wat inspiratie.

Koop er een Nokia of andere domme GSM bij voor 30 tientjes en je vader kan weer vooruit. Zo'n "Nokia" model heeft bijna oneindig standbye time en voldoet veel beter dan een smartphone.

Een Samsung horloge moet iedere dag aan de oplader. En kost een veelvoud van een MP3 speler met een dumbphone.

[ Voor 6% gewijzigd door Barrycade op 19-11-2024 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Je zou ook nog kunnen denken aan een senoiren gsm met SOS functie, en een aparte mini tablet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
marianne-tweak schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:18:
[...]

Hij heeft nu een Samsung J5
Met een micro sd kaart met 32 gb aan muziek.
Ik weet natuurlijk niet hoe flexibel je vader is in gebruiksgemak e.d., maar mijn ervaring met de wat oudere bevolkingsgroep is dat je vooral niet teveel moet willen aanpassen. Dus never change a winning team. Ik zou dus gewoon weer een wat courantere Samsung kopen, zoals @swhnld ook aangeeft. Het toestel wordt dan hooguit wat groter, maar de interface e.d. werkt gewoon op dezelfde manier als dat je nu gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05:54
Eens, a15 of a16 pakken.
Dan is het gewoon simpel zonder teveel poespas zoals moeilijke horloges.

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Bij horloges is de accuduur ook vaak om te huilen.
Pagina: 1