Lenovo Yoga Slim 7 Pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glas
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-07 22:32
Ik heb vandaag geprobeerd de WiFi module in mijn laptop te upgraden (Lenovo Yoga slim 7 pro - uitvoering: Lenovo Yoga Slim 7 Pro 14ACH5 OD (82NK0040MH) ). Ik heb deze Intel BE200 module gekocht:

https://www.megekko.nl/pr...kaart/Intel-Wi-Fi-7-BE200

De laptop start niet meer op nadat ik de module heb gewisseld. Als ik de oude module terugplaats werkt alles weer.

Is iemand die ervaring heeft met een dergelijke ingreep en tips heeft?

Ik vraag me af of een BIOS update zou kunnen helpen - dat is nogal een klus aangezien lenovo deze update alleen voor Windows heeft en ik alleen Linux (Ubuntu) op de laptop heb staan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glas
Na zelf nog wat verder zoeken, kwam ik deze post tegen:

https://dongknows.com/wi-fi-7-upgrade-on-a-windows-computer/

Deze lijkt te suggereren dat het aan de compatibiliteit tussen AMD CPUs en de Intel BE200 chip ligt, maar dat AMD borden met een nieuwere BIOS ook gerapporteerd worden als werkend. Dus we gaan maar eens proberen Windows te installeren en dan de BIOS update uit te voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:08
Glas schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:31:
De laptop start niet meer op nadat ik de module heb gewisseld. Als ik de oude module terug plaats werkt alles weer.
Start niet meer op...., hoe precies?
Geen beeld?
Foutmelding met iets als "Unauthorized network card"?
Google: Lenovo Whitelist Wifi
Laptop WIFI upgrade, externe USB of interne AX210 adapter? (Legion 5 Pro)
Lenovo Forums: Yoga slim 7 pro 82QQ WiFi white list
Glas schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:31:
Ik vraag me af of een BIOS update zou kunnen helpen - dat is nogal een klus aangezien lenovo deze update alleen voor Windows heeft en ik alleen Linux (Ubuntu) op de laptop heb staan.
Spare HDD/SSD en/of Image/backup maken?
Soms zijn er wel oplossingen om onder linux en/of boot USB te flashen
Maar dat zal waarschijnlijk geen oplossing brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glas
Als ik de laptop aanzet komt het Lenovo logo niet in beeld - met de originele wifi kaart erin wel.

Bios update - avondje zoet :) - heeft niet geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glas
Inmiddels twee stapjes verder:

Ik heb een andere M2 Wifi kaart geprobeerd (Wifi 6E - AX210), deze werkt wel (althans, de laptop komt voorbij het BIOS).

Ik heb ook nog de M2 Wifi uit mijn desktop PC (Wifi 7 - MediaTek MT7925) , en deze lijkt ook te werken (kan de laptop booten).

Nu Ubuntu opnieuw installeren en testen of de WiFi ook echt goed functioneert. Voortekenen zijn beter als met de BE200.

Dank voor de hulp @The_Doman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:26
Glas schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:50:
Ik heb ook nog de M2 Wifi uit mijn desktop PC (Wifi 7 - MediaTek MT7925) , en deze lijkt ook te werken (kan de laptop booten).
Heb je 6Ghz ooit aan de praat gekregen?

Ik heb ook een mt7925 in m’n yoga gedaan, maar hij lijkt alleen te connecten op 2,4 en 5Ghz heb nog niet eenmaal 6Ghz gezien.
Heb zowel Windows 11 24H2 als Pop!_OS gebruikt in combinatie met een Unifi U7 Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glas
Theetjuh schreef op maandag 21 april 2025 @ 11:35:
[...]

Heb je 6Ghz ooit aan de praat gekregen?

Ik heb ook een mt7925 in m’n yoga gedaan, maar hij lijkt alleen te connecten op 2,4 en 5Ghz heb nog niet eenmaal 6Ghz gezien.
Heb zowel Windows 11 24H2 als Pop!_OS gebruikt in combinatie met een Unifi U7 Pro.
Nee, helaas. Het lijkt meer een software issue op Linux; Ik zag zo nu en dan wel een 6GHz netwerk maar kon er niet aan verbinden. Ik heb het na een paar avonden prutsen opgegeven.
Pagina: 1