Netwerk Switch start (bijna) niet op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villager
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 16:25
Ik heb een netwerk switch die niet zomaar wil opstarten. Ik moet ongeveer 10x de powerplug er in doen en weer uithalen. Pas dan gaan de lampjes van de lan poorten aan en start hij door. Daarna blijft hij het goed doen totdat de stroom er af gaat. En dan moet ik weer bovenstaande opnieuw doen.
Ik wil 'm graag repareren. Ben wel handig (heb eerder de printplaat van m'n wasmachine gerepareerd en ook met hulp de droger van iemand anders), maar heb niet veel elektronica kennis. Iemand die een idee heeft wat er eventueel niet goed werkt aan deze switch en hoe ik 'm zou kunnen repareren?
Gewoon een schot in het donker, maar je weet maar nooit :-)
Thanks!

Schopje naar MME

[ Voor 2% gewijzigd door Septillion op 23-11-2024 10:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:33
Welke switch gaat het om? Ik heb ooit een Dell switch gerepareerd, bleek een condensator in de voeding te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villager
_JGC_ schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:16:
Welke switch gaat het om? Ik heb ooit een Dell switch gerepareerd, bleek een condensator in de voeding te zijn.
Ja, zoiets zat ik in dit geval ook aan te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villager
@_JGC_ Bedoel je overigens een interne voeding van de switch? In mijn geval heb ik een externe 12v voeding en heb al een andere voeding geprobeerd. Helaas zonder resultaat. Ik denk er er iets (bijna) stuk is op de printplaat of dat er een slechte soldering zit ergens. Ik zal 'm komend weekend eens openmaken en daarnaar kijken.