Smeg oven laat aardlekschakelaar eruit knallen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PamC
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 25-12-2024
Mijn Smeg oven werd niet meer warm. Monteur is geweest en heeft het verwarmingselement en de thermostaat vervangen. Hij leek weer goed te werken, maar toen de monteur weg was en ik hem wat langer aanzette, sloeg na een paar minuten de aardlekschakelaar eruit. Daarna nog een keer geprobeerd, maar zodra hij flink heet wordt, knalt hij er weer uit. Ik ga morgen bellen, maar ben bang dat ze gaan zeggen dat het niet aan hen ligt. Terwijl hij hiervoor altijd prima werkte.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Zou er nog iets anders kapot kunnen zijn of hebben ze het niet goed gerepareerd? Ik was nu al meer dan 300 euro kwijt en wil echt niet weer een bak geld kwijt zijn 😭

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipi35
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:04
Soms komt het voor dat nieuwe verwarmingselementen een isolatie fout hebben.
Dit kan komen door opslag in vochtig magazijn , lang op de plank gelegen enz..

Als je zeker weet dat het aan de elementen ligt dan zou je oven een tijdje zonder aarde kunnen laten verwarmen om zo het vocht uit de elementen te stoken.
Dit moet je allen doen als je weet waar mee bezig bent !!

• PamC
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 25-12-2024
Bedankt voor je antwoord. De monteur is teruggekomen en heeft nog meer onderdelen vervangen. Kostte meer dan 500 euro in totaal 😭😭 maar hij werkt weer en alles is weer als nieuw. Nu maar een maandje leven op water en (afbak)brood.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
PamC schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:50:
Kostte meer dan 500 euro in totaal 😭😭
Valt nog mee. Een nieuwe is duurder.

Veel plezier met je broodjes. knoflook kruidenboter er op maakt ze heerlijk, scheelt weer beleg 😉

[ Voor 21% gewijzigd door DJMaze op 21-11-2024 19:12 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar