Eerder deze maand heb ik samen met mijn vrouw een negendaagse safari door Kenia gemaakt. We zijn begonnen in Amboseli en via Naivasha en Nakuru geëindigd in Masai Mara. Het was een heel bijzondere reis en ik heb genoten van het proces
Rondrijden, zoeken, wachten, nog meer wachten, overleg met andere rangers, de volgende dag terugkomen en dan uiteindelijk het plaatje kunnen schieten waar je naar op zoek was.
Ik heb ook een boel geleerd. Zo zijn er speciale voertuigen die geoptimaliseerd zijn voor fotografen, met extra lage zijkanten en mountingpoints voor gear. Die hadden we niet. Terugkijkend hadden we beter naar het deel van Masai Mara kunnen gaan waar je off-road mag en wellicht had ik lokaal een lens kunnen huren voor wat meer bereik. Ook heb ik gaandeweg veel geleerd over de verschillende (tracking) autofocusmodi op mijn camera. Genoeg dingen om te verbeteren als ik in de toekomst nog eens terugga, maar ook zonder dat alles hebben we een enorm mooie tijd gehad en wil ik graag een paar foto's delen
Alle foto's zijn geschoten met de Sony A7 IV en Sigma 100-400mm F5-6.3 DG DN OS
:strip_exif()/f/image/GZiu0JCvfmyXHE1MIy4LWKgi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bvCG4PtQbfpszBMX6Ppnmn1m.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f6E0cM2NrkIm2EVKYEi5XVUU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XgKQWTVktS2L8WMBXMC2vrnV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/U9Kz1yhctetoN7UXXKvH3HX4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5mxRj6DIPHc3GBHCWvjf5s6r.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E9mVfXKXFzXnCUW9DR9qRiCw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iCsViX9C12BBrkKYDyQfpmxF.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook een boel geleerd. Zo zijn er speciale voertuigen die geoptimaliseerd zijn voor fotografen, met extra lage zijkanten en mountingpoints voor gear. Die hadden we niet. Terugkijkend hadden we beter naar het deel van Masai Mara kunnen gaan waar je off-road mag en wellicht had ik lokaal een lens kunnen huren voor wat meer bereik. Ook heb ik gaandeweg veel geleerd over de verschillende (tracking) autofocusmodi op mijn camera. Genoeg dingen om te verbeteren als ik in de toekomst nog eens terugga, maar ook zonder dat alles hebben we een enorm mooie tijd gehad en wil ik graag een paar foto's delen
Alle foto's zijn geschoten met de Sony A7 IV en Sigma 100-400mm F5-6.3 DG DN OS
:strip_exif()/f/image/GZiu0JCvfmyXHE1MIy4LWKgi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bvCG4PtQbfpszBMX6Ppnmn1m.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f6E0cM2NrkIm2EVKYEi5XVUU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XgKQWTVktS2L8WMBXMC2vrnV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/U9Kz1yhctetoN7UXXKvH3HX4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5mxRj6DIPHc3GBHCWvjf5s6r.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E9mVfXKXFzXnCUW9DR9qRiCw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iCsViX9C12BBrkKYDyQfpmxF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7lFqMP1t1dNBEBSUc8RORMZR.jpg?f=fotoalbum_large)