TV: ~50" niet spiegelend, geschikt voor films & gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourari
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 12:48
Ik zoek een?
Een televisie van ongeveer 50" (mag ook 48" zijn, eventueel 55"). Belangrijk is dat hij weinig reflecteert / zo min mogelijk spiegelt.

Wat is je budget?
€1000, give or take.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de TV vooral gebruiken om films en series op te kijken. Mogelijk komt er ook een PS5, dus hoge refresh rate en lage input lag worden gewaardeerd.
Mijn uitvoering: Nvidia Shield TV Pro 16GB komt eraan te hangen. En misschien mijn gaming PC.

Smartfuncties van de TV zijn voor mij niet zo van belang, want om privacyredenen zal ik de TV waarschijnlijk niet met een netwerk verbinden. Mocht ik dat in de toekomst toch gaan doen, dan is Airplay 2 een pre.

Wat heb je zelf al gevonden?
Aanvankelijk gecharmeerd van uitvoering: LG OLED evo C3 48" (C35) Zwart en uitvoering: LG OLED evo C4 48" Bruin door de goede specs en prijs, maar ik heb begrepen dat het spiegels zijn.

Welke vragen heb je hier nog over?
Volgens mij heb ik zo alles beschreven, maar ik weet niet wat ik niet weet ;)

Dank alvast! *O*

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-06 19:25

Just_I

What did you just say?

Oled tv’s zijn voorzien van een glazenplaat dus die zullen altijd spiegelen, beter is het om te kijken naar een lcd/led tv.

Ben je al eens in een winkel fysiek naar tv’s gaan kijken? Zo ja, wat was je ervaring en zijn daar bepaalde typen of modellen tv’s naar voren gekomen die in de smaak vielen?

Zelf hebben wij een oled tv thuis maar de spiegelingen zijn tijdens gebruik niet hinderlijk voor mij. Het hangt ook zeer af van de plek waar de tv komt en onder welke hoek je kijkt. Wat ook naar mijn idee medebepalend is is de helderheid van de tv, bij een hogere helderheid zal spiegeling minder een issue zijn.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Deze schijnt biijna niet te spiegelen. Maar valt wel buiten je budget: review: Samsung S95D - De oled-tv die bijna niet spiegelt

Zie ook https://global.techradar....v-dit-zijn-de-verschillen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:04
Wat is de reden dat je een niet spiegelend scherm wilt? Gaat ie bijvoorbeeld veel last krijgen van de zon? Want dan kun je OLED al afschrijven (OLED gaat namelijk vrij slecht op zonlicht en zal sneller degraderen).

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourari
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 12:48
Just_I schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:42:
Ben je al eens in een winkel fysiek naar tv’s gaan kijken?
Door een beperking is dit helaas lastig voor mij. Mede daarom vraag ik om advies. Dank je wel voor het jouwe. Ik zal kijken naar LCD/LED schermen.
njitter schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:53:
Deze schijnt biijna niet te spiegelen. Maar valt wel buiten je budget:
Dank! Wellicht nog even doorsparen dus ;)
SgtElPotato schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:54:
Wat is de reden dat je een niet spiegelend scherm wilt?
Hij komt niet op een plek te hangen waar er veel direct zonlicht is. Er zal zeker geen direct zonlicht op het scherm vallen.

Ik ben zelf vrij gevoelig voor licht en raak afgeleid door reflecties. Ooit een tijdje op een huis gepast waar een grote spiegelende Samsung stond en ik kon er niet aan wennen. Kreeg ook snel vermoeide ogen.