Voordat ik mijn vraag stel wil ik graag de tijdlijn van gebeurtenissen opsommen.
Inmiddels met PostNL gebeld, maar die zeggen dat het pakket niet meer in hun bezit is maar is teruggestuurd. Het zou de schuld zijn van de verzender dat ik niet wist dat het er al lag.
Als ik inlog bij PostNL dan zie ik bij Berichten & Notificaties geen optie om mails te krijgen als er iets klaar ligt op een afhaalpunt. Briefjes doen ze niet meer in bus. Dus hoe kan ik tegenwoordig weten dat ik bij een afhaalpunt langs moet?
Ik vind het irritant dat het zo gelopen is en zie op tegen het terughalen van het pakket danwel m'n geld, maar zou graag op z'n minst voorkómen dat het nog eens gebeurt, maar ik heb ook geen idee hoe ik in de toekomt in een vergelijkbare situatie op de hoogte gehouden kan worden zonder koopwebsites elke dag te refreshen of alle apps van alle webwinkels op m'n telefoon te zetten. (Overigens heb ik de app van PostNL en ook hier heb ik geen pushbericht gekregen, dus die optie blijkt sowieso onbetrouwbaar, als dat had moeten werken.) Dit was mijn eerste bestelling uit China omdat het gewoon hier niet te krijgen was, dat het nu gelijk fout gaat had ik niet verwacht.
Dus mijn vraag aan jullie, mede-Tweakers: hoe zorgen jullie ervoor dat je op de hoogte wordt gehouden? Mis ik ergens een instelling? Heb ik gewoon pech?
- Op 2 november heb ik een bestelling bij Amazon gedaan. Een deel ervan kon enkele dagen later worden bezorgd via briefpost. Eén product kwam uit China, verwachte levertijd werd geschat op 4 weken. Na betaling is de bestelling per mail bevestigd door Amazon.
- Diezelfde dag krijg ik een melding van Amazon dat de derde partij in China het product heeft verstuurd, verwachte leverdatum 27 november - 4 december.
- Op 3 november kreeg ik een mail van Amazon dat het product uit China via een derde partij loopt, met links naar de Amazon-site waar ik orderstatus kan checken en contact kan opnemen met de derde partij.
- Op 4 november is de post bezorgd met het eerste deel van de bestelling. Hiervan heb ik ook een mail gekregen van Amazon.
- Vandaag keek ik toevallig op Amazon.nl en tot mijn verbazing staat de status van het product op China op bezorgd. Het zou 9 november geleverd zijn, maar dat is niet zo. Ik heb geen mails ontvangen van Amazon. Er staat dat ik het kan ophalen bij een Pick-up Point. Het zou geleverd worden op mijn adres. Op de gok kijk ik in mijn account van PostNL, daar heb ik inderdaad een melding dat 9 november een pakket klaarlag om op te halen. Ik wist alleen niet dat het überhaupt met PostNL bezorgd zou worden, had geen Track & Trace code of link, geen mail ontvangen dat er iets klaarlag, en verwacht de bestelling pas over meer dan een week. Het pakket is inmiddels teruggestuurd.
Inmiddels met PostNL gebeld, maar die zeggen dat het pakket niet meer in hun bezit is maar is teruggestuurd. Het zou de schuld zijn van de verzender dat ik niet wist dat het er al lag.
Als ik inlog bij PostNL dan zie ik bij Berichten & Notificaties geen optie om mails te krijgen als er iets klaar ligt op een afhaalpunt. Briefjes doen ze niet meer in bus. Dus hoe kan ik tegenwoordig weten dat ik bij een afhaalpunt langs moet?
Ik vind het irritant dat het zo gelopen is en zie op tegen het terughalen van het pakket danwel m'n geld, maar zou graag op z'n minst voorkómen dat het nog eens gebeurt, maar ik heb ook geen idee hoe ik in de toekomt in een vergelijkbare situatie op de hoogte gehouden kan worden zonder koopwebsites elke dag te refreshen of alle apps van alle webwinkels op m'n telefoon te zetten. (Overigens heb ik de app van PostNL en ook hier heb ik geen pushbericht gekregen, dus die optie blijkt sowieso onbetrouwbaar, als dat had moeten werken.) Dit was mijn eerste bestelling uit China omdat het gewoon hier niet te krijgen was, dat het nu gelijk fout gaat had ik niet verwacht.
Dus mijn vraag aan jullie, mede-Tweakers: hoe zorgen jullie ervoor dat je op de hoogte wordt gehouden? Mis ik ergens een instelling? Heb ik gewoon pech?