PayPal wel afgeschreven, geen bevestiging van webshop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-10 18:20
Ik heb getracht online een whisky te kopen bij <webshop>. Betaling via Paypal gedaan. De site van de webshop gaf een "transfer failure" foutmelding, en de aankoop ging niet verder.
Toen ik later op de avond in mijn credit card overzicht keek, zag ik dat het bedrag toch was afgeschreven.

Ik heb de website een mail gestuurd waarin ik het bovenstaande heb vermeld, en gevraagd of ze de order alsnog kunnen afronden (als ze die tenminste hebben ontvangen). Het Antwoord was duidelijk: als er een order is geplaatst, moet ik een bevestigingsmail hebben ontvangen. Die heb ik niet, dus er is geen order geplaatst.

Issue aangemaakt in Paypal dat ik twee flessen whisky heb besteld bij <webshop> maar geen bevestiging van een order heb (Best lastig aan te geven in de standard problemen). Bewijs van betaling bijgevoegd, net als het antwoord van de webshop over de bevestingsmail.

In een reply op de ticket van de webshop verteld dat ik paypal om terugbetaling heb gevraagd, en tevens verzocht het ticket nog even open te houden omdat paypal ook hun zijde van het verhaal zal willen horen.

Ok, dat is het punt waarop ik nu zit. Paypal raad me aan on nog even af te wachten of de webshop reageert, en anders moet ik het voor 8 december escaleren.

Vraag nu: Heb ik het tot nu toe goed gedaan, en kan ik nog andere dingen doen (behalve alle mail bewaren). Ik heb hier geen ervaring mee. Tot nu toe verliepen online bestellingen altijd goed. Als de website mijn verhaal bevestigd, wordt het geld dan gewoon teruggestort, of moet ik altijd escaleren bij Paypal. En wanneer doe ik dat (over een week?)

[ Voor 0% gewijzigd door kzin op 18-11-2024 15:31 . Reden: Typo ]

Beste antwoord (via kzin op 18-11-2024 21:05)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:11

DukeBox

loves wheat smoothies

Gezien de reactie van de webshop zou wachten niet uit moeten maken lijkt mij?

Uiteindelijk moet dit er bij de boekhouding tussenuit springen, als het een goede zaak is komt dit dan meestal wel goed.

n.b. Zelf heb ik wel eens met 2 (afzonderlijke) issues met paypal gebeld, dat ging ook prima mocht je iets meer toelichting willen op de mail.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:57

Kheos

FP ProMod
Zeker dat je bij de webshop hebt besteld en niet bij een oplichter met een gelijkaardige naam en site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
Ja het is een bekende webshop die ook reviews van whisky plaatst op youtube.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:11

DukeBox

loves wheat smoothies

Gezien de reactie van de webshop zou wachten niet uit moeten maken lijkt mij?

Uiteindelijk moet dit er bij de boekhouding tussenuit springen, als het een goede zaak is komt dit dan meestal wel goed.

n.b. Zelf heb ik wel eens met 2 (afzonderlijke) issues met paypal gebeld, dat ging ook prima mocht je iets meer toelichting willen op de mail.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kzin
Vanavond mailtjes ontvangen van de webshop en paypal. De website heeft gezien dat door een technische fout mijn order nooit is verwerkt. Het geld wordt teruggestort.

Na afhankelijk een eerste schrik, lijkt toch alles goed af te lopen.