Overgang Android naar iPhone (WhatsApp).

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:25
Mijn vraag
Ik overweeg van Android naar iPhone over te stappen. Een van de zaken die ik aan het bekijken ben is het overzetten van WhatsApp.
Ik heb hiervoor het volgende artikel gelezen, maar dat is me niet helemaal duidelijk

https://faq.whatsapp.com/...tent&cms_platform=android

Wat is mis, is in welke telefoon je de Sim doet, en of die ergens in de stappen gewissseld moet worden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android 14 met fysieke Sim <Nokia G60>
Aan te schaffen iPhone met iOS 18.x met fysieke sim

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op internet, maar ik kom alleen verwijzingen of kopieen van het artikel tegen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:13
wjvh schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:25:
Mijn vraag
Ik overweeg van Android naar iPhone over te stappen. Een van de zaken die ik aan het bekijken ben is het overzetten van WhatsApp.
Ik heb hiervoor het volgende artikel gelezen, maar dat is me niet helemaal duidelijk

https://faq.whatsapp.com/...tent&cms_platform=android

Wat is mis, is in welke telefoon je de Sim doet, en of die ergens in de stappen gewissseld moet worden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android 14 met fysieke Sim <Nokia G60>
Aan te schaffen iPhone met iOS 18.x met fysieke sim

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op internet, maar ik kom alleen verwijzingen of kopieen van het artikel tegen.
Voor Whatsapp maakt het nooit uit in welk toestel de SIM zit, als je er maar toegang toe hebt voor de code die binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Het maakt in principe niet veel uit omdat er meerdere manieren van verificatie zijn... maar als je automatische verificatie via SMS of oproep wil gebruiken dan zal de SIM in het nieuwe toestel moeten zitten.

Doorgaans is dat niet nog niet eens nodig want zodra je Whatsapp op het nieuwe toestel probeert te activeren, zal de app op de oude telefoon een verificatiecode tonen die je in moet voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 17:37

De Nelis

en anders maar niet...

De SIM is geen issue, Whatsapp is gekoppeld aan nummer. Je chats overzetten is een ander verhaal Android -> iOS https://faq.whatsapp.com/686469079565350/?helpref=uf_share

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Ok, dank allemaal. ChatGpt is heel enthousiast over iPhones.
Is alleen weer een zak geld. Rond de 650 als je een nieuwe iPhone 14 koopt
met 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kunt in principe over en importeren van Google Drive backups. Maar het maken van een nieuwe backup gaat dan niet lukken. Je zult dan echt compleet schoon op de iPhone moeten beginnen. Tenminste, dat had ik eerder dit jaar toen ik overstapte van Android naar een iPhone 15.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
Klopt, ik realiseer met dat het een klus is.
Maar wellicht wel leuk om te doen, en als pensionado heb ik tijd genoeg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
Inmiddels mezelf een iPhone 14 gegeven.

De procedure is me alleszins meegevallen, al had ik me niet realiseerd dat allerlei apps opnieuw moeten worden voorzien van wachtwoorden en authenticaties. Maar goed, daar heb ik tijd genoeg voor.
Maar dit is geen klusje om net voor je vakantie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waandersj
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-06 15:12
Ik heb hier nog een vraag over: ik ben overgestapt van een Android-telefoon naar een iPhone. Nu wil ik ook nog WhatsApp overzetten, inclusief de chatgeschiedenis. Dit zou via de Stap over op iOS-app moeten gaan (zie https://www.icreatemagazi...verzetten-android-iphone/ en https://faq.whatsapp.com/...pref=hc_fnav&locale=nl_NL).
Echter nu lees ik: "Je iPhone moet de standaardinstellingen hebben of teruggezet zijn naar de fabrieksinstellingen". Help! Ik ben al een tijdje over en heb heel wat instellingen gewijzigd van mijn iPhone. Het kan toch niet waar zijn dat ik dat allemaal moet terugdraaien?
Hoe zit dit precies? Hulp wordt zeer gewaardeerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
Ik heb geen idee. Ik ben direct na de aanschaf van de iPhone over gegaan.
Probeer het zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:17
waandersj schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 13:51:
Echter nu lees ik: "Je iPhone moet de standaardinstellingen hebben of teruggezet zijn naar de fabrieksinstellingen". Help! Ik ben al een tijdje over en heb heel wat instellingen gewijzigd van mijn iPhone. Het kan toch niet waar zijn dat ik dat allemaal moet terugdraaien?
Als je de stap over app wil gebruiken moet je dat op een lege iPhone doen inderdaad. Als het alleen om gewijzigde instellingen gaat, lijkt het me niet zo'n probleem om het apparaat leeg te gooien en nogmaals deze app te draaien, waarbij je dan Whatsapp in een keer overzet op je nieuwe iPhone.

Er zijn wel andere opties, meestal met betaalde apps, maar de garanties zijn daar minder goed en zelf heb ik ervaren dat dan niet alles helemaal goed overgezet wordt. YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waandersj
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-06 15:12
@Archer_VC10, dank je! Hm, ik weet het nog niet hoor, alle instellingen weer terugdraaien vind ik nogal wat. Misschien dan toch maar beginnen met een frisse, lege WhatsApp-chatgeschiedenis. Ik denk er nog even over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:04
Ik heb de overgang van Android naar iphone ook genomen, deze week moet zeggen bevalt mij best prima

Werkt snel

[ Voor 5% gewijzigd door WhiteHwk op 31-05-2025 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

wjvh schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:36:
Ok, dank allemaal. ChatGpt is heel enthousiast over iPhones.
Is alleen weer een zak geld. Rond de 650 als je een nieuwe iPhone 14 koopt
met 128GB
Misschien lees ik het verkeerd, maar begrijp ik het goed dat je op aanraden van ChatGPT een iPhone hebt gekocht?

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Ik heb chatgpt mijn keuze laten bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:22

FreakNL

Well do ya punk?

Dat kan toch prima? Zolang je ChatGPT de juiste vragen stelt…
Pagina: 1