Flitsmeister HFP Bluetooth werkt slecht met Tesla Model 3

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ipsq
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-01 10:59
Ik ondervind problemen met de HFP Bluetooth-functionaliteit van Flitsmeister in mijn Tesla Model 3 uit 2024. Heel sporadisch, lees vrijwel nooit, komen de meldingen via een gesimuleerd telefoongesprek door over de speakers van de auto. De testmeldingen (het speakertje rechtsboven in de app) worden nooit via de speakers afgespeeld. Dit heeft ertoe geleid dat ik inmiddels twee keer geflitst ben. Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren en hoe hebben jullie het opgelost?

Relevante software en hardware die ik gebruik
  • Tesla Model 3 (2024)
  • iPhone 14 Pro Max met iOS 18.1 (22B83)
  • Flitsmeister app (12.9)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Contact opgenomen met Flitsmeister Support, maar nog geen oplossing ontvangen.
  • Flitsmeister Dash aangeschaft, maar teruggestuurd vanwege tegenvallende kwaliteit van behuizing, scherm en speaker.
  • Als tijdelijke oplossing een iOS Shortcut gemaakt die bij het verbinden met de auto via Bluetooth 5 seconden wacht, het uitvoerapparaat wijzigt naar de iPhone zelf in plaats van de Tesla, en vervolgens de Flitsmeister app opstart.
Alle tips of oplossingen zijn welkom!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 21:26
Ik herken je uitdaging wel, zelf heb ik ook een Tesla model 3 highland waarbij hij vaker niet dan wel het geluid laat doorkomen. Wat ik vaak doe is de Bluetooth verbinding verbreken in de auto en dan de telefoon opnieuw verbinden. Dat lijkt soms even te werken maar daarna herken ik me in jouw ervaring. Geen oplossing hier helaas! De reden dat ik reageer is omdat ik op dit topic kwam omdat ik benieuwd was of meer personen onze ervaring hadden.

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• Vittek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2024
Hier hetzelfde.

Flitsmeister app 12.9.1.
Model 3 Highland V12 2024.38.7
iOS 18.1.1

Bluetooth HFP doet het vaak niet. als er melding komt, wordt die melding zacht door de telefoon speaker gegeven.

als je media via de telefoon via bluetooth afspeelt en bluetooth A2DP aanzet dan komt het wel via de boxen binnen. maar wissel je van audio source. dan hoor je weer niks

heb nog geen oplossing gevonden. ik heb de meldingen nu maar via de iphone speaker met de optie “alle geluiden op 100% af spelen” gezet

mogelijk ontstaan na de laatste tesla update naar 2024.38.7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphons
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 21:53
Hier idem dito. Is er al een echte oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vnms
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-03 22:17
Ik heb gewoon via iPhone opdrachten app een automatisering gemaakt. Wanneer ik de app Flitsmeister open, zet de automatisering de bron van het geluid terug op de iPhone zelf en volume op 65%. Ik stap in, zet m’n auto in drive (werkt beter om de bron daarna pas goed te zetten) en start Flitsmeister op, en gaan. Geluiden van Flitsmeister hoor je nu via je telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-06 06:41
Hier ook geen probleem, met een Y overigens. Zodra ik mn output op bluetooth heb staan hoor ik elk pingeltje van de Flitsmeister.

Overigens moest ik wel even lachen om de OP, de reden dat je geflitst bent is natuurlijk niet omdat je de meldingen niet hoort maar omdat je gewoonweg te hard gereden hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06 21:13
Voor wat het waard is: bij mij werkt het ineens(?) ook niet meer goed.
Ik gebruik een FM ONE om de app te starten en daar werkt prima, maar de meldingen komen niet door over de speakers van de auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyVonG
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 02-06 14:10
Hier ook altijd gewerkt en nu op 2 Tesla’s in huis
Kapot. Soms komt het nog door meestal niet . Perfect gewerkt hier voor. Niet duidelijk of het aan de tesla of fm ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:31

Mga1600

[P8]

Weliswaar geen Tesla, maar wel een FM2 en een iphone en een volvo met AAOS. Tot kort geleden werkte FM altijd perfect via de auto speakers (met HFP), ineens sinds een week of 2 werkt dit niet meer.....

In het in de Volvo ingebouwde Google Maps worden tegenwoordig ook meldingen gedaan.....ik denk dat ik mijn FM abonnement daarom maar moet stoppen als het niet heel gauw wordt opgelost door FM

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 09:15
Hier werkt het ook niet meer. Met HFP kon ik voorheen een delay instellen, omdat ik het eerste stukje tekst altijd miste. Nu is het precies andersom. Meldingen worden vroegtijdig afgekapt. En de delay optie is verdwenen. Volgens wordt er door FM moedwillig gerotzooid om je maar richting Pro te duwen.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:24
Issue met Flitsmeister app, komt de laatste weken vaker voor. Niets aan te doen.
Lijkt opzettelijk om een Pro abbo te forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicco68
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-03 22:58
Hier hetzelfde probleem. Heeft gewerkt vanaf oktober vorig jaar tot een week of 3-4 geleden. Nu alleen sporadisch een bericht van wegwerkzaamheden, nooit van flitsers. Zo te lezen hebben meerderen dit probleem de afgelopen weken dus het zal óf aan een update van FM liggen óf een update van Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-06 06:20

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Chicco68 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:15:
Hier hetzelfde probleem. Heeft gewerkt vanaf oktober vorig jaar tot een week of 3-4 geleden. Nu alleen sporadisch een bericht van wegwerkzaamheden, nooit van flitsers. Zo te lezen hebben meerderen dit probleem de afgelopen weken dus het zal óf aan een update van FM liggen óf een update van Tesla.
Het is inmiddels niet alleen flitsmeister. Waze komt ook helemaal niet meer door. Lijkt echt een probleem van Tesla te zijn. Ikzelf heb dit met een Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoneaddict
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-05 09:13
Het ligt niet aan Tesla. Ik heb een Volvo ter beschikking. Ik krijg alleen meldingen als ik aan het bellen ben. In mijn eigen auto, een Kia, werkt het ook niet. Het is een Flitsmeister probleem. Ik ben al jaren Flitsmeister pro. Dus of je nu een pro bent of niet. Het werkt niet naar behoren. Er zijn te vaak problemen met Flitsmeister. Niet alleen dit probleem. Zoals altijd als iets goed is komt er een bedrijf met veel geld. In dit geval is Flitsmeister in Belgische handen. Het draait niet meer om kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringel1
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-05 23:40
Ik kon eerst ook geen geluid krijgen via de speakers van mijn Tesla Model Y.
Ik had de geluidsoptie op kanaal Bluetooth gezet en vervolgens “ via HFP” aangevinkt. Echter geen geluid alleen als ik de test geluids knop van de FM app indrukte kwam het telefoon icoon heel even in beeld en viel de radio ook even stil. Vervolgens verdween het telefoon icoon en ging de radio weer aan. Er werd dus wel een melding door de FM app afgespeeld als ik de test knop indrukte, maar je hoorde de melding alleen niet.
Na wat dingen uitgeprobeerd te hebben heb ik als laatste poging de tesla een harde reset gegeven. En je raadt het nooit, maar het is gelukt! Bij een melding popt het telefoon icoon op en hoor je nu de melding over de speakers…Hoop dat jullie hier wat aan hebben!👍🏽
Pagina: 1