Excel: per maand een overzicht sturen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1967
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23-12-2024
Hallo
Aangezien ik geen held ben in VBA ben ik opzoek naar hulp om het volgende voor elkaar te krijgen
Ik heb een onderhoudsagenda gemaakt die automatisch een mailtje 5 dagen van tevoren stuurt dat er een leverancier langs komt.
Hier gebruik ik kolom AO als referentie voor. Kolom B wordt gebruikt om in de mail aan te geven welke inspectie moet worden gedaan.

Wat ik er nog voor elkaar zou willen krijgen is om op de eerste van de maand een mailtje te sturen met een kopie van de maand zoals hij in excel sheet staatAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IIXCRkzDjE4B4_x43keqFi5Wi-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xhBmc98tdxSnjS8zPnDyu7dk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Rick1967 op 18-11-2024 14:12 . Reden: foto bijgevoegd, kan geen voorbeeld bestand bijvoegen ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Dan moet je een schedule maken die de betreffende excel met (autmatische) macro start. Uiteraard moet dan ook wel je pc aanstaan anders zal er niets gebeuren.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:02
Zoiets is daarvoor nodig denk ik:
https://3os.org/windows/g...scheduler/#server-options
hiermee kan je de excel elke maand versturen.

Als je al iets in VBA hebt kan je op de volgende manier een Macro uit laten voeren elke maand:
https://www.thespreadshee...tically-run-macros-daily/

maar inderdaad wat @DukeBox zegt moet wel je pc aan staan.

[ Voor 56% gewijzigd door Snowhite0901 op 18-11-2024 14:12 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:23
Als je dit in Excel wilt oplossen betekent dit wel dat je altijd op de 1e van de maand je excelbestand open moet hebben staan.

Ik zou zelf eerder denken aan Power Automate om dit te doen. Daarin kan je automatisch op basis van triggers mails sturen. Die trigger kan bijvoorbeeld de 1e van de maand zijn.

Je vertelt niet welke versie van Office je gebruikt, ik doe even de aanname dat het een zakelijke versie van Office365 is. Daarin is PowerAutomate beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1967
@dixet

Dat klopt ik gebruik office 365

Maar ik kan power automate niet gebruiken omdat ik alleen op de eerste de desbetreffende maand wil sturen.
Met power automate kan ik alleen het gehele jaar sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan ook google sheets gebruiken met google apps script, dat draait onafhankelijk van jouw pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1967
Hallo Heren

Bedankt voor alle aangeboden hulp
Ik ben opzoek hoe ik bijvoorbeeld het gedeelte van Januari kan copieren naar een mail en dit automatisch verstuur via outlook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:23
Rick1967 schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:14:
@dixet

Dat klopt ik gebruik office 365

Maar ik kan power automate niet gebruiken omdat ik alleen op de eerste de desbetreffende maand wil sturen.
Met power automate kan ik alleen het gehele jaar sturen
Waarom zou dat niet kunnen? Ik ken de opbouw van je sheet niet, maar in PowerAutomate kan je zelfs waarden uit individuele cellen halen en zoveel variabel maken als je wilt.

Met de GetRange rest API kan je precies een opgegeven reeks ophalen, bijvoorbeeld A6:AH10 voor januari.

Al je het jezelf makkelijker wilt maken zorg je dat iedere maand netjes in een named range zit.

[ Voor 9% gewijzigd door dixet op 18-11-2024 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:26
https://community.powerpl...48-4863-b0c7-77713e205890

Ik geloof dat dit een gelijksoortige vraag is (temninste de onderdelen van je vraag komen er in terug: Filteren in sheet, data ophalen en e-mailen als HTML tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1967
Ik heb zitten kijken naar PowerAutomate

Klopt het dat ik dan de gehele excel om moet gaan zetten naar een tabel, als dit zo is dan doe ik het liever via VBA aangezien dit inmiddels al uitgewerkt is voor meerdere jaren

Als iemand me hiermee verder zou kunnen helpen zou ik dat waarderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Rick1967 schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:07:
Als iemand me hiermee verder zou kunnen helpen zou ik dat waarderen
Wat is het dan waar je nu tegenaan loopt? Krijg je ergens foutmeldingen?
Een kant en klare oplossing ga je hier niet vinden (buiten dat daarvoor teveel info ontbreekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1967
Het zou een stuk makkelijker zijn als ik een voorbeeld excel zou kunnen bijvoegen
Pagina: 1