Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schouwb
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-07 11:23
Hoi iedereen, volgend jaar gaan wij gedurende 7 maanden rondtrekken in Europa met onze camper. Wij, dat zijn ikzelf, mijn vrouw en onze 2 kinderen van (dan) 8 en 11.

Tijdens deze 7 maanden gaan we zelf instaan voor het lesgeven van onze kinderen.
Omdat we niet alles digitaal willen doen (Scoodle, Bingel, ...) ben ik aan het onderzoeken of het mogelijk is om een compacte printer mee te nemen. Hiermee zouden we dan eenvoudig oefenblaadjes (maaltafels etc...) kunnen printen.
Kleuren printen is geen vereiste. Zwart wit is voldoende.

Ik heb zelf al wat zitten zoeken en kom voorlopig op volgende printer uit:
uitvoering: Epson Workforce WF-110W
Compacter denk ik niet dat ze vindbaar zijn. Echter qua prijs zit deze rond de €200, wat toch al redelijk veel is. Vermoedelijk omdat deze wel volledig mobiel te gebruiken is door de batterij.
Stroom is echter geen probleem (12V of 230V) dus de batterij is geen must-have.

Een andere optie die ik aan het verkennen ben zijn thermische printers.
Bij de standaard merken zijn deze al zeer duur (als in €300+).
Deze zijn wel goedkoper te vinden rond €100.

Hierbij 2 vragen:
- heeft er iemand nog andere suggesties voor een zo compact en lichtgewicht mogelijke printer?
- iemand ervaring met thermische printers?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 23:03
Weinig ervaringen met printers, maar is het niet makkelijker om dan toch maar digitaal te gaan en met een ipada oid te werken, desnoods een extra ipad?

Ik heb best veel meningen over je kinderen op deze manier van school houden en zelf onderwijzen, maar die zal ik voor me houden. rondtrekken door Europa is een mooi avontuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 23:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat als hij stuk gaat in die 7 maanden, kan je overal terecht voor garantie (en heb je een pick-up/return adres)? Is zwart/wit voldoende?
Begrijp ik dat je wilt besparen (gewicht/ruimte) op werkboeken e.d. en deze on demand wilt afdrukken?
Ik zou voor onderweg eerder iets nemen als een HP LaserJet M110w, deze is wel iets groter maar een stuk goedkoper (en betrouwbaarder dan die epson).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-07 16:26

basvn

Breezand - NHN

Voor een kennis van me heb ik een paar jaar geleden de HP Deskjet 3733 gekocht voor in de vrachtwagen. ook omdat deze kon scannen, en compact was

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
Ik zou thuis alvast alles printen. Neem aan dat je het goed voorbereidt; dan weet je ook al wat je nodig gaat hebben.

En anders gaan voor een laserprinter; die kunnen net wat meer hebben op reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Documenten/boeken scannen kan tegenwoordig met iedere telefoon, dat extra beetje gewicht zou ik zeker besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schouwb
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-07 11:23
Bedankt iedereen al voor de antwoorden. Ik vul even aan.
Pnnnkk schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:22:
Weinig ervaringen met printers, maar is het niet makkelijker om dan toch maar digitaal te gaan en met een ipada oid te werken, desnoods een extra ipad?

Ik heb best veel meningen over je kinderen op deze manier van school houden en zelf onderwijzen, maar die zal ik voor me houden. rondtrekken door Europa is een mooi avontuur
Om niet volledig digitaal te gaan is een keuze die we bewust maken.
Schermtijd is sowieso al een heikel punt vind ik persoonlijk.
PS: mijn vrouw is leerkracht. De kinderen de juiste kennis bijbrengen zal zeker geen probleem zijn!
DukeBox schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:26:
Wat als hij stuk gaat in die 7 maanden, kan je overal terecht voor garantie (en heb je een pick-up/return adres)? Is zwart/wit voldoende?
Begrijp ik dat je wilt besparen (gewicht/ruimte) op werkboeken e.d. en deze on demand wilt afdrukken?
Ik zou voor onderweg eerder iets nemen als een HP LaserJet M110w, deze is wel iets groter maar een stuk goedkoper (en betrouwbaarder dan die epson).
Er zijn wel veel dingen die in die 7 maanden liefst niet stuk gaan. De printer staat wat lager op deze lijst ;)
Werkboeken proberen we zoveel mogelijk wel fysiek mee te nemen. Het is eerder een aanvulling op.
Bedankt voor de tip van de HP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

schouwb schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:42:
Werkboeken proberen we zoveel mogelijk wel fysiek mee te nemen. Het is eerder een aanvulling op.
Je kan ook eerst kijken hoever je zonder komt. Onderweg heb je natuurlijk ook nog winkels mocht je er een nodig hebben of kan je soms bij recepties e.d. iets laten afdrukken (ook wel ticket print service genoemd).

Het enige dat ik ooit geprint van school heb gezien zijn gedeeltes van werkboeken (als ze daar geld wilden besparen denk ik) en kleurplaten. De rest is allemaal online, persoon (ontwikkeling) afhankelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door DukeBox op 18-11-2024 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
@schouwb Zelf zou ik ook voor een kleine laserprinter gaan. Maar als je voor een laserprinter gaat, hou er dan wel rekening mee dat de eisen aan de omvormer aan de hoge kant zijn. Vuistregel is dat die 3 keer het vermogen aan kan dan wat er in de specificaties staan, dat komt omdat die bij een printopdracht eerst de printer snel moet opwarmen en dat kost gewoon veel energie. Bijvoorbeeld, de printer die @DukeBox aanraadt heeft een verbruik van 361W, dan moet de omvormer minimaal 1083 watt continue kunnen leveren. Ook moet de omvormer een zuivere sinus golf uitsturen, die printers zijn best wel kritisch daarop.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekiter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:58
Remarkable (of andere e-ink tablet met pen) hoef je niks meer uit te printen, is een stuk compacter dan papier + printer, telt niet als scherm tijd want e-ink en (bij de remarkable tenminste) heeft geen andere apps die kunnen afleiden.
Enkel bedoeld voor notities en pdf lezen dus perfect alternatief voor pen en papier, zeker voor onderweg!
Pagina: 1