Apple MacBook Pro M4 - Grote updates vermomd als…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 14:20

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Artikel: review: Apple MacBook Pro M4 - Grote updates vermomd als 'specbump'
Auteur: @PiweD

Goedemiddag,

Allereerst bedankt voor de verbeterde feedback-knop die nu ook bovenstaande informatie dumpt!
Dan de feedback.

In het artikel wordt in de samenvatting gesproken over een "flexibele webcam". Het enige beeld dat ik daarbij heb is een webcam van gummy. In de +-punten staat de flexibele webcam wederom genoemd.

Als je dan op het pluspunt klikt, in de hoop hier meer over te vinden, kom je weer uit op dezelfde pagina. In de hoop dat meer informatie te vinden met ctrl+f gezocht naar "flexibel" maar aldaar zijn er twee hits: de samenvatting en het pluspunt.

Tja... zo word ik niet veel wijzer.

Als ik dan van armoede maar ga zoeken op webcam krijg ik daar wel informatie over, maar dan lees ik behalve een hoop feitelijkheden alleen beschrijvende termen als "niet slecht", de functie desk view (wat geen eigenschap is van de camera) en verenigde functionaliteit.

Misschien is dat laatste wat bedoeld wordt met flexibel, maar voor mij is het eerlijk gezegd nog niet duidelijk geworden.
definities op Encyclo
•het vermogen hebbend gebogen te worden. •"overdrachtelijk" bereid zich aan te passen
De eerste is het tweede niet, ik vermoed dan dus het tweede maar voor mij mag die scherper.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Desk View is wat mij betreft wel een functie van de camera, want zonder die grote beeldhoek en hoge resolutie was desk view niet mogelijk geweest. Daarnaast zorgt de hoek en de reso er ook voor dat de camera je nog midden in het frame kan zetten, terwijl je bij de meeste andere laptops dan buiten beeld valt. De camera is vrij letterlijk bereid zich aan te passen in overdrachtelijke zin, dus ik denk dat flexibel hier prima kan. Bovendien is het in het rijtje plus- en minpunten de bedoeling om de punten zo kort en bondig mogelijk te noemen en daarom heb ik voor deze bewoording gekozen.

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndigoX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:50
Apple doet meerdere dingen met die wijde camera. Om te beginnen kan de laptop, met behulp van de npu, de kadrering aanpassen, waardoor je vrij veel vrijheid hebt om heen en weer te bewegen, terwijl je webcam je nog steeds netjes in beeld houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 14:20

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
PiweD schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:16:
Desk View is wat mij betreft wel een functie van de camera, want zonder die grote beeldhoek en hoge resolutie was desk view niet mogelijk geweest. Daarnaast zorgt de hoek en de reso er ook voor dat de camera je nog midden in het frame kan zetten, terwijl je bij de meeste andere laptops dan buiten beeld valt. De camera is vrij letterlijk bereid zich aan te passen in overdrachtelijke zin, dus ik denk dat flexibel hier prima kan. Bovendien is het in het rijtje plus- en minpunten de bedoeling om de punten zo kort en bondig mogelijk te noemen en daarom heb ik voor deze bewoording gekozen.
Dank voor je toelichting voor wat betreft je doel. Ik begrijp ook wat je zegt m.b.t. een functie van de camera, maar omdat het beschreven staat als een softwarefunctie legde ik de link niet met het fysieke lensje en electronica dat in de laptop zit.

Niet dat ik je wil overtuigen hoor :) maar, was "veelzijdig" dan niet een goed alternatief geweest? Of is dat mijn eigen te enge interpretatie van het woord flexibel. Ik dicht aan flexibel bij een fysiek object, in m'n hoofd praktisch alleen een flexibele eigenschap toe.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nigel12341
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-05 11:05
De eerste Macbook Pro met apple silicon was de 2020 Macbook Pro M1. 2021 macbook pro met M1 pro en M1 max kwamen pas later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knokki
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-07 14:32
Wellicht wat laat, maar je review suggereert dat je een model met nano texture hebt gekregen / getest, maar de link onder 'getest' linkt volgens mij naar hetzelfde model zonder nano texture, waardoor ook de 'prijs bij publicatie' niet klopt. Grtz
Pagina: 1