Samsung wasmachine defect 4C

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warkiller
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-04 12:56
Hallo allemaal,

misschien heeft iemand een idee :). Mijn wasmachine is kapot en geeft de storing 4C, dit zou te maken moeten hebben met de water toevoer. De slang en filters zijn allemaal brandschoon en waterdruk is meer dan voldoende. Ik heb er vervolgens een monteur bij gehad en die gaf aan dat de oorzaak in de "electronica" zit. Ik heb de vraag nog uitstaan wat er volgens hem vervangen moet worden en die vraag staat nog uit :)

Het gaat om de Samsung Quickdrive ww80m76nn2m

Het electronische ventiel in de wasmachine is doorgemeten en hier komt maar 180V op, deze is voor test vervangen echter blijft de voltage +- 180V. Nou ben ik zelf even gaan kijken en zitten er volgens mij twee electronische componenten in. Ik kan zelf er alleen niet wijs uit worden welke ik eventueel zou moeten vervangen om het probleem te verhelpen. Het vervangen van deze onderstaande modules stelt opzich niks voor alleen vind ik ze te prijzig om allebei te bestellen en preventief de andere te vervangen.

Het gaat dan om deze twee componenten:
1. DC9202139A
2. DC9202140H

Heeft iemand misschien een idee welke het zou kunnen zijn of mij op weg helpen om bepalen welke module ik zou moeten vervangen, of als het deze twee beiden niet kunnen zijn, wat het dan eventueel wel is.

Enorm bedankt voor de moeite :)

[ Voor 3% gewijzigd door warkiller op 18-11-2024 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:54
Wat doet de machine precies? Vult die de kuip tot de helft met water ineens of vult dienst en toe wat water bij? Als er water in de kuip zit/ komt pompt die wel de kuip leeg?

Wat doet de machine als je deze aan zet?

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warkiller
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-04 12:56
Als je de wasmachine aanzet merk je nog helemaal niets. Ik probeer vervolgens een programma te starten en dat lijkt ook nog goed, vervolgens merk je dat de water inlaatklep niet open gaat en er dus helemaal geen water de machine inkomt. Na een paar minuten valt die dan ook in de 4C storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:54
warkiller schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:32:
Als je de wasmachine aanzet merk je nog helemaal niets. Ik probeer vervolgens een programma te starten en dat lijkt ook nog goed, vervolgens merk je dat de water inlaatklep niet open gaat en er dus helemaal geen water de machine inkomt. Na een paar minuten valt die dan ook in de 4C storing.
Dan lijkt het erop dat de machine "denkt" dat de kuip nog vol staat met water. Begint de machine na een tijdje ook met pompen?

Wat er van heb kunnen vinden kan dit zijn aan een druksensor. Deze zit bovenin de machine met een slang die naar de onderkant van de kuip loopt.

Hiervan wil de slang nog wel door rotten of verstoppen. Oplossing, slang vervangen of schoonmaken en proberen door te blazen terwijl deze aan 1 kant dicht gehouden wordt. De slang moet schoon zijn en vooral niet lek!

[ Voor 7% gewijzigd door nodri2000 op 27-11-2024 12:35 ]

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined