Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunnl1
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-04 09:25
Mijn vraag
Ik gebruik deze TV al geruime tijd als monitor voor mijn PC, voornamelijk om te gamen. Dit zonder problemen. Recentelijk is er een update van de TV software uitgevoerd waarna de beeldkwaliteit bij bewegingen drastisch is afgenomen. Wat er namelijk gebeurt is dat als je in een spel rondkijkt het lijkt alsof er een zwart grid om de pixels heen komt. Alsof je door een klamboe naar het scherm zit te kijken. Dit gebeurt zowel in games als in Windows zelf (als je bijvoorbeeld een venster over het scherm sleept).

Ik heb al wat dingen geprobeerd/gezocht maar krijg vooralsnog niets gevonden wat het probleem verklaart of kan oplossen. Misschien heeft iemand hier een idee wat het is, wat het kan veroorzaken en wat het kan oplossen?

Ik ben voor nu zelfs al geholpen met een naam van het fenomeen. Een zoekresultaat met ".. alsof je door een klamboe kijkt" levert vooralsnog niets op 8)7

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nvidia 4090 + QE43QN90C + Windows 11

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Driver update
- Fabrieksinstellingen teruggezet van de TV
- Instellingen van de TV aangepast. Waaronder game mode aan/uit. Gerommeld met helderheid/kleuren/gamma etc.
- Nividia en display settings aangepast, waaronder de resolutie, bit depth, refresh rate en color format
- Proberen foto van te maken. Nog niet gelukt om het zichtbaar te krijgen helaas. Fimplje zou ik nog kunnen proberen.
- Contact gehad met Samsung. Aangezien de ingebouwde test video geen gekke dingen laat zien is hun conclusie dat de TV in orde is. Ondanks dat het ontstaan is na een update van hen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je bent nogal stellig dat het hun update is dus https://www.samsung.com/n...QE43QN90CATXXN/#downloads zou ik de vorige versie downloaden, installeren en opnieuw "kijken & bewijzen"?

Moet je natuurlijk wel na de downgrade je TV en het testen van het internet lostrekken want anders gaat ie misschien tussentijd zelf weer updaten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 18:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunnl1
Nou, "het werkt" --> update --> "het werkt niet meer". Dus dat was mijn eerste uitgangspunt inderdaad.
Er werd mij verteld (o.a. door de klantenservice) dat ik een voorgaande versie niet terug kon zetten maar dat zal ik dan zeker even proberen.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunnl1
Even gezocht maar een oude versie is niet te vinden. Ze tonen op de site alleen de laatst beschikbare (ze tonen daar een oudere "Upgrade" file en een "OS upgrade" welke 2 verschillende dingen zijn). Daarbij lees ik ook her en der dat oude versies gewoon niet geaccepteerd worden (de geïnstalleerde versie is nieuwer en installatie gaat niet door). Ik wil het wel proberen dus als iemand ergens een link heeft naar een oude versie dan houd ik mij nog aanbevolen.

De Samygo link zit overigens achter een Bitcoin paywall :/