Ervaring Belinus M7 zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BauHaus
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 19-11-2024
Hallo allemaal,

Mij zijn een poosje geleden Belinus M7 410Wp glas-glas Ultra-Black zonnepanelen aangeboden.
Dit leek een goede deal te zijn, en hier ben ik op ingegaan.
Nu is mij via een installateur ter oren gekomen dat deze panelen erg storingsgevoelig zijn, en daarom bij bedrijven uit het assortiment gehaald zijn.

Wie van de Tweakers heeft hier ook ervaring mee?

Groet,

BauHaus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11-06 12:36
Ik kan er online nul slechte ervaringen over vinden dus tenzij die installateur met feiten op de proppen kan komen lijkt me dit typische koffiepraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BauHaus
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 19-11-2024
@XelaRetak Bedankt dat je dat hebt nagezocht. Zelf had ik er ook weinig slechte ervaringen over gevonden. Wat ik helaas wel heb gevonden, is dat het bedrijf Belinus zelf in 2024 failliet gegaan lijkt te zijn.
Mogelijk teveel hooi op hun vork genomen door in Belgie een productielijn op te willen starten?
Helaas geeft dit nog niet aan of dat de panelen zelf kwalitatief goed/slecht zijn.

https://solarmagazine.nl/...len-in-belgie-van-de-baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11-06 12:36
BauHaus schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:13:
@XelaRetak Bedankt dat je dat hebt nagezocht. Zelf had ik er ook weinig slechte ervaringen over gevonden. Wat ik helaas wel heb gevonden, is dat het bedrijf Belinus zelf in 2024 failliet gegaan lijkt te zijn.
Mogelijk teveel hooi op hun vork genomen door in Belgie een productielijn op te willen starten?
Helaas geeft dit nog niet aan of dat de panelen zelf kwalitatief goed/slecht zijn.

https://solarmagazine.nl/...len-in-belgie-van-de-baan
Dat had ik ook gevonden. Daarna weer iets over overnamegesprekken, maar een duidelijke uitkomst kon ik niet vinden.

De website van Belinus is echter nog in de lucht en ook een telefoonnummer (al is het voor installatateurs) is daar te vinden. Ik heb het vermoeden dat ze een doorstart oid hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dries86
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-06 08:51
Hallo,

@BauHaus ik hoop dat alles ondertussen geïnstalleerd is :) Ik ben aan het kijken naar een thuisbatterij en Belinus heeft hier een goede aanbieding. Ik was benieuwd naar jouw ervaring met Belinus en of alles goed werkt. Ze leveren standaard ook een EMS mee met die batterij dus vroeg ik me ook af of je alles kan volgen via een app etc.