Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2158854

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een (Android) Tablet

Wat is je budget?
€100-€150?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bediening van Home Assistant, Streaming, Browsen, Mailen, IM en misschien een foto bewerken in PS mobile, verloren spelletje

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung Galaxy Tab A9+

Welke vragen heb je hier nog over?
Deze tablet lijkt te kunnen doen wat ik wil. Echter voor hoe lang. Ik voel er weinig voor om over 2-3 jaar een nieuwe te moeten aanschaffen omdat de apps meer vragen dan wat het device aankan.
Gevoelsmatig geef ik dan liever iets meer uit (of koop een 2e hands/refurbihed) device met betere specs
Verder fijn als er langere tijd updates gegeven worden en er geen/weinig bloatware op staat (of dat dat er makkelijk af te halen is).
Samsung kom ik op uit omdat deze tablet best veel in V&A staat, al vraag ik me dan ook af... waarom is dat?
Alles wat uit China komt, valt per definitie af.
Wie kan mij hierin adviseren of een goed alternatief geven?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:53
Waarom een goedkope tablet veel op V&A staat is omdat goedkoop vaak duurkoop is. Een goedkope tablet kan veel wat een duurdere ook kan, maar is dan vaak wel een heel stuk trager, wat je dan merkt dat je telefoon wel snel is en je je ergert aan de trage tablet.
Daarnaast, naarmate je een tablet meer gaat gebruiken loop je ook tegen limieten aan, en het eenvoudige kaartspelletje wordt een zwaarder spelletje, of die ene foto bewerken wordt een heel album.
Resultaat, mensen gaan voor een upgrade.
Ook kopen veel mensen de goedkoopste met 4Gb geheugen, terwijl er ook een 8gb geheugen versie is die net iets beter presteert daardoor.

Gezien je Home Assistant wil gebruiken is een recente Android versie ook belangrijk omdat als die op een bepaald moment te oud wordt, gaat stoppen met updates en daarna met werken.

Voor tablets en telefoons, waar Tweakers het weet, staat in de Pricewatch de software support aangegeven in de Kenmerken, waarbij de A9+ ten minste tot 2029 is:
uitvoering: Samsung Galaxy Tab A9+, WiFi, 8GB ram, 128GB opslag Grijs

Mijn advies, ga naar de winkel en probeer de tablets uit die daar liggen. En let op een black friday aanbieding de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks voor je feedback, valide punten.
Qua Android versie maak ik me niet echt heel veel zorgen. Kan er altijd nog een custom image op zetten met een recentere Android versie, lijkt mij.

Had ooit een Surface Pro, maar die lag meer te verstoffen dan dat ik er wat mee deed. Voor wat dat ding gekost had, echt zonde van het geld.

Qua telefoon heb ik een Samsung A-series, dat volstaat prima. Al vond ik het ook best veel qua €'s. Datzelfde geld voor een Tablet. Ik heb enerzijds het budget niet voor om een €350+ kostende tablet en vind het ook veel te veel geld voor wat ik er mee denk te doen. Wellicht hang ik em nog wel ergens aan de muur als control panel.

Overigens HA draait ook via een website, dus de app hoeft niet per se.

Heb behalve de beoogde tablet een mobiel, laptop (van de baas) en een pc om echt te gamen en meerdere beelden op te bewerken indien nodig.

Het uitproberen is idd een goeie tip. Tijd daarvoor vinden is nog wel een challenge. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gisteren in een elektronica winkel gekeken naar de A9+ v.s. een S9 tablet.
Dat is inderdaad wel een wereld van verschil. Het reageert allemaal nét iets vlotter.
Vermoed dat als ik zoiets zou kopen, ik er dan ook langer plezier van heb.

Echter die prijs is ver buiten het budget, ook met een Black Friday deal.
2e hands wellicht een S8 of S7 op de kop tikken voor minder, is wellicht aantrekkelijker.

Eventueel een ander non-chinees merk met goede bang voor buck tips, sta ik voor open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:53
Lees de BBG eens door voor de verschillende type tablets ter inspiratie zou ik zeggen:
Best Buy Guide: Beste tablets voor productiviteit
Op de voorpagina staan links naar de diverse andere categorieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-05 15:27
Als je zo de centen zit. Neem een xiaomi pad 6 of zo. Er zijn deze week meerdere aanbiedingen ivm blackfriday. En ze zijn veel beter dan een A9. Je kan ze vinden voor 150 - 180 range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SamSid schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:07:
Als je zo de centen zit. Neem een xiaomi pad 6 of zo. Er zijn deze week meerdere aanbiedingen ivm blackfriday. En ze zijn veel beter dan een A9. Je kan ze vinden voor 150 - 180 range.
Chinese meuk komt er niet in. Dan maar doorsparen en voorlopig nog geen tablet. 😉
Pagina: 1